English

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد؛

برگزاری رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در شیراز

معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز متوسطه اول و دوم در سه استان فارس، خراسان و اصفهان در این رقابت ها حضور دارند که از این آمار تعداد ۶۰۰ نفر در شیراز با هم به رقابت می پردازند.

برگزاری رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، اسماعیل برقی، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آئین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر آسیب دیده شنوایی سراسر کشور یادواره شهدای خدمت، در دبیرستان عشایری شبانه روزی شهید بهشتی شیراز اظهار کرد: تربیت بدنی و ورزش یکی از عناصر اصلی توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

برقی تصریح کرد: در تمام جوانب از جمله؛جنبه های اجتماعی، آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و ... توانبخشی دانش آموزان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته رشته تربیت بدنی در هنرستان استثنایی تهران راه اندازی کردیم و استاندارد های مختلف نیز در این هنرستان تعبیه شده است.

معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه اندازی اتاق درس تربیت بدنی در همه استان ها خبر داد و عنوان کرد: یکی از برنامه های ارزشمند در حوزه استثنایی، برگزاری همین مسابقات ورزشی است.

وی اضافه کرد: در مرحله آموزشگاهی مسابقات ورزشی دانش آموزان بانیازهای ویژه، بیش از ۳۰ هزار نفر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای سراسر کشور شرکت کردند و پس از طی مراحل منطقه ای و استانی، اکنون بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز متوسطه اول و دوم در سه استان فارس، خراسان و اصفهان در این رقابت ها حضور دارند که از این آمار تعداد ۶۰۰ نفر در شیراز با هم به رقابت می پردازند.

برقی گفت: در خصوص دانش آموزان استثنایی، «حق» آنها دادنی است و ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم حق شان را به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: راه اندازی پانزده اتاق درس تربیت بدنی در مدارس استان فارس از تعهدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان فارس بود که با تلاش های صورت گرفته محقق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با خیر مقدم به مهمانان سراسر کشور به شیراز، اظهار کرد: دانشمندان می گویند یکی از هوش هایی که انسان می تواند آن را به ظهور برساند هوش جنبشی است.

فرشید قاسمی گفت: دانش آموزان آسیب دیده از یک هوش برتری به نام هوش جنبشی برخوردار هستند لذا کشف این استعدادها، منجر می شود تا سال ها در مسابقات پارالمپیک خود را نشان دهد.

وی افزود: امیدوارم این مسابقات استمرار داشته باشد و تا این دانش آموزان همواره احساس همدلی و دوست داشته شدن را داشته باشند.

قاسمی گفت: هر سعی و تلاش قطعا نتیجه خواهد داشت و انسان در هر سطحی باید از ظرفیت های موجود استفاده کند و تلاش کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس اظهار کرد: هدف ما فقط برگزاری مسابقات نیست بلکه برنامه های فرهنگی از جمله بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی شیراز از برنامه ها است.

خلیل عابدی افزود: حدود ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر آسیب دیده شنوایی استان های کشور در این مسابقات حضور دارند.

وی تصریح کرد: این مسابقات به مدت ۱۰ روز، از ۷ تا ۱۷ تیرماه در شیراز برگزار می شود. 

رییس آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در این جلسه گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر ناشنوا از هفتم لغایت یازدهم تیرماه در رشته های تنیس روی میز، دومیدانی و آمادگی جسمانی برگزار می شود.

عابدی گفت: مسابقات دانش آموزان پسر ناشنوا نیز از دوازدهم لغایت هفدهم تیرماه در رشته های فوتسال، دومیدانی و آمادگی جسمانی برگزار می شود.

خاطر نشان می شود: در مراسم افتتاحیه از محمد خسروی ؛ معلم پیشکسوت ناشنوا که سالها عضو‌تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشور بود و هم چنین خانواده شهید معلم استثنایی؛ خسروی تقدیر شد.

همچنین؛ در این مراسم، از چهارتن از بانوان ناشنوای فارسی قهرمان بین المللی رشته های ورزشی ناشنوایان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه