English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

۹ میراث طبیعی فارس ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از قرار گرفتن ۹ پرونده میراث طبیعی این استان در فهرست ملی خبر داد.

۹ میراث طبیعی فارس ثبت ملی شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز شنبه ۹ تیرماه بابیان اینکه شماره ثبت ۹ پرونده میراث طبیعی در چهار شهرستان استان در فهرست ملی ابلاغ شد گفت: پرونده مجموعه درختان سرو کهن‌ سال تنگ بیدک و پرونده درخت سرو کهنسال کوه درختی در شهرستان فسا با شماره‌های ۱۲۶۴ و ۱۲۶۳ در فهرست ملی به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس افزود: قدمت درخت سرو کهن‌سال کوه درختی ۸۰۰ الی ۹۰۰ سال تخمین زده‌ شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پرونده درختان کهن‌سال سرو مسجد جامع ایچ در شهرستان استهبان هم طی تشریفات قانونی به شماره ۱۲۶۲ در فهرست ملی جای گرفت افزود: پرونده درخت زبان‌گنجشک  قدمگاه علی ابن موسی‌الرضا (ع) با قدمت حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ سال و به شماره ۱۲۹۳ همچنین درخت چنار قدمگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) با قدمت ۴۰۰ الی ۴۵۰ سال و به شماره ۱۲۵۸ و درخت کهن‌سال گروی امامزاده عبدالرحمن (ع) به شماره ۱۲۵۷ در شهرستان اقلید در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

او ادامه داد: پرونده میراث طبیعی درخت چنار کهنسال کشوری با قدمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال به شماره ۱۲۶۱ و درخت سرو کهنسال پلگان با قدمت ۴۵۰ الی ۵۰۰ سال و به شماره ۱۲۶۰ در شهرستان نی‌ریز در فهرست ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس همچنین به ثبت ملی درخت سرو کهنسال خواجه جمالی در شهرستان نی‌ریز بخش آباده طشک نیز اشاره کرد و گفت: پرونده این درخت هم به شماره ۱۲۹۲ در فهرست ملی جای گرفت.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: این آثار ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفتند و تدوین ضوابط حفاظتی و تعین عرصه و حریم این آثار به عهده این وزارت خانه است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغیر اصالت اثر شود ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه