English

استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت درج شناسه هوشمند بر محصولات زراعی

استاندار فارس گفت: در حال حاضر برچسب هشت محصول زراعی طراحی و مراحل ثبت آن در حال تکمیل است و باید تا پایان سال جاری شاهد افزایش ۳۰ درصدی نصب برچسب هوشمند، نسبت به وضعیت موجود باشیم.

ضرورت درج شناسه هوشمند بر محصولات زراعی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، امروز شنبه نهم تیرماه در شورای عالی غذا و تغدیه استان فارس باتاکید براینکه تولید محصولات غذایی سالم و توزیع آن بین مصرف کنندگان امری ضروری و غیرقابل اغماض است، به نقش نظارتی و صیانتی دستگاه های ذیربط در پایش محصولات خوراکی بویژه محصولات زراعی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: محصولات تولید شده در بخش کشاورزی که بنا به ضرورت از مواد شیمیایی و سموم کشاورزی استفاده می کنند مستمرا باید ارزیابی و پایش شود.

استاندار فارس گفت: برای پیگیری مبدا تولید محصول، ثبت کد برروی محصول، ضرورتی غیرقابل انکار است تا همواره محل تولید و کشاورز تولیدکننده آن مشخص باشد.

وی با اشاره بر اینکه برچسب هشت محصول تاکنون طراحی و مراحل ثبت آن در حال تکمیل است، خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی استان موظف است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همه کشاورزان را در این زمینه آموزش دهند؛ پس از ارائه گواهینامه کسب مهارت، کشاورزان در مدت سه ماه ملزم به اجرای آین طرح سلامت محور هستند.

ایمانیه باتاکید براینکه می بایست در هشت محصول ابتدایی، تا پایان سال جاری شاهد افزایش ۳۰ درصدی نصب برچسب هوشمند، نسبت به وضعیت موجود باشیم، گفت: پس از آموزش به افراد، درصورت بروز تخلف، شرعا و قانونا با متخلفین برخورد می شود چرا که سلامت غذایی مردم امری مُهِم و غیرقابل اغماض است.

نماینده عالی دولت در فارس، مدیرکل اقتصادی استانداری را مامور تشکیل کارگروه پیگیری مصوبات این جلسه کرد و در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان قاچاق صورت گرفته در حوزه سموم کشاورزی، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری بصورت جدی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و اصناف مرتبط در زمینه جلوگیری از قاچاق سموم به میدان می آید.

وی داروخانه های گیاه پزشکی را مسیر صحیح فروش سموم کشاورزی دانست و گفت: همانگونه که نسخه نویسی الکترونیکی در دولت سیزدهم با تلاش مسؤلان به سرانجام رسید، تجویز استفاده از سموم الکترونیکی در حوزه کشاورزی نیز در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: برای تشویق تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، می توان آن دسته از محصولاتی که در فرایند پرورش از کود و سم استفاده نکرده اند را پس از اخذ مجوزات قانونی با قیمت بالاتر نسبت به سایر محصولات به فروش رساند.

بخش دیگر این جلسه به موضوع ظروف یکبار مصرف اختصاص داشت و مقرر شد ظروف یکبار مصرف گیاهی و پلاستیکی به تدریج از چرخه استفاده حذف و سایر ظروف که سازگاری بهتری با طبیعت دارند مورد استفاده قرار گیرند؛ برای تحقق این مهم به فرهنگ سازی و آموزش همگانی تاکید شد.

در پایان این جلسه استاندار فارس ضمن اینکه از پوستر کنگره ملی نان کامل و فرآورده های غلات که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود رونمایی کرد، بر همکاری جهاد کشاورزی، اداره غله، اصناف، صنعت و معدن، شهرداری و مرکز صداو سیمای فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه