English

استاندار فارس:

بهسازی و ساماندهی حافظیه و سعدیه در دستور کار قرار گیرد

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مجموعه حافظیه و سعدیه بهترین و ارزشمندترین مراکز و کانون‌های فرهنگی کشور هستند گفت: بهسازی و ساماندهی این مجموعه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد؛ ضمن اینکه یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند این مراکز را ساماندهی کند‌.

بهسازی و ساماندهی حافظیه و سعدیه در دستور کار قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه بررسی وضعیت مجموعه‌های حافظیه و سعدیه شیراز با بیان اینکه مصوبه‌ای مبنی بر هیئت امنایی شدن مجموعه‌های تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه و سعدیه در گذشته ابلاغ شده است گفت: این مصوبه علی رغم پیگیری‌های متعدد بنا به دلایلی که نیازمند بررسی هم هستند، تاکنون اجرایی نشده است.

 وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم این مجموعه‌ها، همانند دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیئت امنایی اداره شود؛ وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعضای هیئت امنای این مجموعه‌ها را منصوب کند و مصوبات این هیئت امنا پس از امضا مقام عالی وزارت میراث فرهنگی رسمیت یابد و ضمانت اجرایی پیدا کند.

 ایمانیه تحقق این مهم را یکی از راه‌های تسریع در ساماندهی این مجموعه‌ها دانست و بر پیگیری‌ها در سطوح عالی وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه محوطه اطراف حافظیه و سعدیه می‌بایست در راستای اهداف این مراکز فرهنگی ساماندهی شود افزود: طرح‌هایی در اطراف این مراکز در دست اجراست که لازم است با رایزنی‌های فشرده و پیگیری‌های مجدانه، سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شوند.

 نماینده عالی دولت در فارس در ادامه، با اشاره به پروژه موزه منطقه‌ای شیراز گفت: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان پیشنهاد خود را مبنی بر واگذاری این طرح به شهرداری شیراز تدوین و ارائه کند؛ شهرداری نیز با مشورت شورای اسلامی شهر از این طرح بازدید و در صورت موافقت، مجوز تکمیل آن توسط شهرداری شیراز را، صادر کند.

 بخش دیگر این جلسه به بررسی پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری اقوام ایرانی در محوطه بیرونی ارگ کریم خان زند در ایام ماه محرم و پس از دهه اول آن اختصاص یافت و پس از تبادل نظرهای انجام شده مقرر شد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز محوریت این برنامه را بر عهده بگیرد و هزینه‌های اجرای آن نیز مابین استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی فارس تقسیم و تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه