English

امام جمعه شیراز:

رییس جمهور باید در مقابل همه خرده فرهنگ‌ها در جهان بایستد و تمدن ایرانی اسلامی را به رخ آنها بکشاند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: رییس جمهور باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌ها در جهان بایستد و تمدن ایرانی اسلامی را به رخ آنها بکشاند؛ رییس جمهور باید در پاسخ کسانی که ایرانی‌ها را وحشی قلمداد کردند به وسط میدان بیاید و به آنها نشان دهد که تمدن مال کجاست و وحشی کیست، این قدرت را رییس جمهور با تنفیذ نائب الامام و نائب امام زمان پیدا می‌کند.

رییس جمهور باید در مقابل همه خرده فرهنگ‌ها در جهان بایستد و تمدن ایرانی اسلامی را به رخ آنها بکشاند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به پنجم مردادماه «روز نمازجمعه» گفت: یکی از دستورات پروردگار عالم در قرآن کریم که به تصریح آمده است مسئله اقامه نماز جمعه است که امروز، روز ۵ مرداد است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است به خاطر اینکه پس از پیروزی انقلاب بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) در تاریخ پنجم مرداد به مرحوم آیت الله طالقانی حکم کردند که نماز جمعه تهران را اقامه کنند و این آغازی شد بر احیای نماز جمعه در سراسر کشور.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم دستور داده است، ای کسانی که ایمان به خدا و پیامبر(ص) دارید هر گاه ندا برخیزد برای اقامه نماز جمعه با سرعت به سوی نماز جمعه بیایید، ظهر جمعه که موذن برای اذان می ایستد این اذان همان ندای نماز جمعه است.اذان نماز را هر روز می گویند ولی برای روز جمعه خدا ویژه می فرماید بشتابید.این دستور خداست، اگر ما بخواهیم تقوا داشته باشیم باید به نماز جمعه اهمیت دهیم چون دستور خدا است و رسما در قرآن آمده است. 

آیت الله دژکام بیان کرد: برخی از افراد مدت های طولانی بدون هیچ عذری در نماز جمعه حاضر نمی شوند که این اتفاق با تقوا جور در نمی آید چون تقوا یعنی اطاعت از خدا و احتمال دهیم که اقامه نماز جمعه دستور الهی است و باید حاضر شویم. 

امام جمعه شیراز گفت: روحانیت معظم به شأن خود و دیگرانی هم که اهل دیانت هستند باید نسبت به اهمیت نماز جمعه و انتقال فرهنگ حضور و اقامه نماز جمعه به نسل بعدی و جوان ترها تلاش کنند و این وظیفه همگانی است. 

آیت الله دژکام گفت: ایران در مقابل تمدنی قرار گرفته که پایه اش شرک است و ایرانیان در طول تاریخ موحد بوده اند، توحید اساس کار دیانت ایرانیان است و این دو تمدن در مقابل هم ایستاده اند. 

وی اضافه کرد: نتانیاهو با طرح این پرسش که فرق ما با ایرانی‌ها چیست گفت ما با یمن، لبنان، سوریه و حماس که می‌جنگیم با ایران طرف هستیم، او پرسش دیگری را مطرح کرد و گفت می‌دانید که جنگ بین چه کسانی است و خود پاسخ داد جنگ بین تمدن و توحش است؛ او ما را وحشی خطاب کرد؛ در صورتی که خودش وحشی است.

وی افزود: دقیقا جمله قرآن را ببینید که معجزه است، نتانیاهو در صحبت های خود می گوید ما طرفدار زندگی هستیم و ایرانی ها طرفدار مرگ، اما ما طرفدار زندگی هستیم و زندگی را پس از مرگ هم می دانیم که ادامه دارد و شما از زندگی پس از مرگ می ترسید، امام حسین(ع) فرمود مرگ پلی است که شما را به سوی زندگی بهتر می برد. 

وی اضافه کرد: جزای کشتن ۱۴ هزار زن بی گناه، جزای کشتن زنی که باردار است و شهید شد و بچه را فقط توانستند زنده نگه دارند و جواب این بچه را باید نتانیاهو بدهد و از مرگ می ترسد چون باید جواب این جنایات را بدهد. 

امام جمعه شیراز گفت: خدا می فرماید این صهیونیست ها از مرگ می ترسند به خاطر جنایاتی که کردند، نسل کشی می کنند و باید این جنایات را جواب دهند اما ما از مرگ نمی ترسیم گرچه پای زندگی ایستاده ایم.امام سجاد(ع) می فرماید تا وقتی زنده ام و خدمت به خدا، رسول و مردم می کنم زندگی من را ادامه بده و اگر خراب کردم مرا ببر. 

آیت الله دژکام با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره بنی اسرائیل  گفت: خدای متعال می فرماید وقتی لحظه ای که می خواهیم صهیونیست را نابود کنیم برسد همه آنها و دوستان عربش جمع شده و دست به دست هم می دهند، وعده پایانی همه دوستانش را جمع کند که لشکر حق بیاید و پرچمی که از ایران حرکت خواهد کرد با همراهی همه کسانی که دل در گرو اسلام و قرآن دارند و ایمان واقعی دارند حرکت خواهند کرد تا روی صهیونیست ها را در همه تاریخ سیاه کنند. انشاالله همان طور که وعده کردیم با امام راحل و شهدایمان در قدس نماز خواهیم خواند و قدس را از شر غاصبان ظالم نجات خواهیم داد و تمدن ایرانی اسلامی را به همه شان نشان خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز فنی و حرفه ای در هفته آینده گفت: از تلاش همکاران اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس که قدم‌های خوبی در زمینه آموزش فنونی که منجر به اشتغال جوانان می‌شود انجام می‌دهند قدردانی می‌کنم. بنابراین فضای بازار کار جهانی باید رصد شود و متناسب با نیاز‌هایی که در کشور و خارج از کشور وجود دارد ما بچه هایمان را آموزش دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهور منتخب توسط رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در روز یکشنبه هفته آینده گفت: امیدوار هستیم که با ریاست جمهوری جدیدی که در کشور مشغول به کار می‌شود دستگاه اجرایی بتواند خدماتش را به مردم به صورت قانونمند و منضبط ادامه دهد. 

امام جمعه شیراز افزود: رییس جمهور باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌ها در جهان بایستد و تمدن ایرانی اسلامی را به رخ آنها بکشاند؛ رییس جمهور باید در پاسخ کسانی که ایرانی‌ها را وحشی قلمداد کردند به وسط میدان بیاید و به آنها نشان دهد که تمدن مال کجاست و وحشی کیست، این قدرت را رییس جمهور با تنفیذ نائب الامام و نائب امام زمان پیدا می‌کند؛ از این جهت اضافه بر رأی مردم که در نظام‌های دیگر است ما روال حاکمیت الهی را برای این قضیه تثبیت می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت حضرت علی بن حمزه (ع)، گفت: یک امامزاده‌ای ما در این شهر داریم حضرت علی بن حمزه بن موسی کاظم (ع) که برادرزاده امام رضا (ع) است و نوه امام هفتم و در شهر ما شهید شده است. قصه شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) را قدیمی‌های شیراز همه می‌دانند. شیرازی‌ها برای قضیه شهادت علی بن حمزه (ع) تعزیه درست کرده و اجرا می‌کردند و معلوم است که از قدیم این ارادت خیلی جدی وجود داشته است و مقداری باید اینها را بیشتر جلوه دهیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اینجا حرم سوم اهل بیت است، روز دوشنبه آینده روز شهادت این بزرگ مرد است و از چهارراه حافظیه به سمت حرم حضرت علی بن حمزه (ع) چند سال است که دسته عزاداری راه افتاده و سینه زنی می‌شود و این سینه زنی را اهمیت بدهیم، چون جزو شعائر دینی است و جزو شعائر شیرازی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در فارس در رابطه با شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهار داشت: دو روایت برای شهادت امام چهارم هست یک روایتش دوازدهم محرم است که خوب ببینید برای پدرش یک دهه همه سینه می‌زنند و دیگر دوازدهم فرصت اینکه بخواهد ویژه به این قضیه پرداخته بشود نیست و روایت دیگر ۲۵ محرم است. در تقویم فارس و شیراز و علمای بزرگ فارس روز بیست و پنجم را اهمیت می‌دادند که بتوانند یک اظهار ادب مناسبی بکنند، بیست و پنجم محرم هفته آینده چهارشنبه خواهد بود و روز چهارشنبه و شب آن همه جای شهر برای امام چهارم است و دیگر این مختص به یک جای خاصی نیست و همه جا باید انشاالله برای عزاداری و احترام به ساحت مقدس امام چهارم برنامه ریزی باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه