English

استاندار فارس مطرح کرد؛

افزایش اعتبارات طرح های آبخیز داری فارس

استاندار فارس گفت: در سفر دوم شهید رییسی به استان در مهرماه پارسال، نهضت ایجاد ۱۴۰ آبخیزداری و آبخوان داری در این استان آغاز شد که اعتبارات بیشتری به این طرح ها اختصاص خواهیم داد.

افزایش اعتبارات طرح های آبخیز داری فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جریان هشتاد و ششمین سفر شهرستانی خود و سومین دور سفر به شهرستان فسا، امروز پنج شنبه ۱۱ مرداد از مرکز تحقیقات آبخوان‌داری و آبخیزداری کوثر بازدید کرد.

استاندار فارس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه از قبل با این طرح آشنایی داشتم، از زحمات سید آهنگ کوثر و سایر همکاران دیگر ایشان که از چهل سال پیش اقدام به اجرای این طرح ارزشمند کرده اند، قدردانی کرد و با اشاره به بازدید میدانی خود از این طرح خوب و موثر، گفت: اجرای طرح کوثر بسیار تاثیرگذار و جای تشکر فراوان دارد به سبب این همه درایت، استفاده از علم و تجربه برای اقدام کاربردی و در نتیجه برای رفع مشکلات.

استاندار فارس کم آبی و مشکلات ناشی از آن را منحصر به استان فارس و کشور ندانست و از آن بعنوان یکی از مسائل گریبانگیر جهانی یاد کرد و آینده جهان را وابسته به حل مشکلات و چالش های حوزه آب دانست و در ادامه افزود: در استان فارس و همزمان با دومین سفر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مهرماه سال ۱۴۰۲، نهضت ایجاد ۱۴۰ آبخیزداری و آبخوان‌داری را آغاز کردیم؛ این بازدید انگیزه ای داشت تا اعتبارات بیشتری به این طرح ها اختصاص دهیم و همچنین تبلیغات بیشتری درباره محسنات اجرای این طرح ها داشته باشیم.

وی از زحمات مرکز تحقیقات کشاورزی استان قدردانی کرد و از تلاش های آنان برای حل مسائل مرتبط با، انواع مختلف کشت های کشاورزی در سراسر استان با هدف افزایش بهره وری خبر داد و خاطر نشان ساخت: امیدواریم بتوانیم فضای موجود آبخیزداری را تا پنج هزار هکتار توسعه دهیم و همچنین از مرکز آبخیزداری کوثر برای سایر نقاط استان الگوبرداری کنیم.

 نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به فواید متعدد طرح آبخیزداری کوثر، افزود: بزرگترین مزیت این طرح این است که از آبی که می توانست به هدر رود و از استان و کشور بدون استفاده خارج شود جلوگیری کرده است. در صورت عدم نگهداری این آب، در پایین دست شور و غیر قابل استفاده می شود.

وی درختکاری و جنگل‌کاری، افزایش سطح آب چاه های منطقه و مهاجرت معکوس به منطقه را از دیگر فواید این طرح عنوان کرد و ادامه داد: سالیانه تعداد قابل توجهی دام در این منطقه پرورش می یابد و از چوب درختان و آب مرتبط با کشاورزی استفاده بهینه می شود که همه برکت است.

استاندار فارس در پایان بر ضرورت استفاده از تدابیرها در جهت رفع مشکلات کشور تصریح کرد و خاطرنشان ساخت: آنگونه که مشاهده می شود آبخیزها هیچ گونه ضرری برای محیط زیست، انسان، گیاهان و درختان ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه