English

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس اعلام کرد؛

ثبت نام ۵۷ هزار نفر از فارس برای پیاده روی اربعین

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس گفت: تا پایان روز ۱۳ مرداد ماه جاری، ۵۷ هزار زائر اربعین حسینی (ع) در استان فارس در سامانه سازمان حج و زیارت (سماح) ثبت نام کرده‌اند که از این بابت در رتبه چهارم کشور قرار داریم.

ثبت نام ۵۷ هزار نفر از فارس برای پیاده روی اربعین
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ زاده قائم مقام ستاد اربعین استان فارس با اشاره به این موضوع که در سال جاری تعداد ۴۰ دستگاه برای خدمت‌ رسانی در ایام اربعین به میدان آمده اند، عنوان کرد: شمار زائران استان فارس که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تا ۱۳ مردادماه در فارس ۵۷ هزار نفر و کل کشور ۹۵۰ هزار نفر می باشد و از این حیث در رده چهارم کشور قرار داریم.

وی گفت: همچنین ۱۰۸ موکب از استان فارس برای خدمت‌رسانی در شلمچه، بصره، کربلا، سامرا، نجف و کاظمین ثبت نام کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: طی دو ماه گذشته از اهالی استان فارس درخواست کردیم نسبت به اخذ و تمدید گذرنامه اقدام نمایند تا در روزهای اخر با مشکلی مواجه نشوند.

او با قدردانی از سرعت عمل نیروی انتظامی در صدور گذرنامه افزود: دولت عراق به وظیفه قانونی خود مبنی بر بازبینی گذرنامه اقدام می کند و باید از لحاظ قانونی به وظایف خود عمل کنیم تا با مشکلی روبرو نشویم.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس از آمادگی بانک های ملی، ملت، پست بانک، سپه، تجارت، صادرات و پارسیان برای ارایه ارز به زوار اربعین خبر داد و افزود: در استان فارس بیش از ۲۰۰ شعبه از بانک ها ارز مسافرتی به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق را به مسافران پنج سال به بالا ارائه می کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش از زوار اربعین درخواست کرد توجه ویژه ای به اصول بهداشتی داشته باشند و بیان داشت: مجموعه های هلال احمر، حج و زیارت، آتشنشانی، علوم پزشکی و سایر دستگاه ها آماده ارائه خدمت به راهیان کربلای معلی هستند و از زائران درخواست داریم از ماسک، کلاه، پمادهای دفع کننده حشرات و سایر ملزومات استفاده کنند.

فرخ زاده همچنین به شهروندان توصیه کرد از نوشیدنی هایی مانند خاکشیر و شربت آبلیمو برای جلوگیری از گرمازدگی و بیماری استفاده نمایند.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس با اشاره به گسترش زیرساخت های ارتباطی به زوار اربعین پیشنهاد کرد از بسته های رومینگ سفرهای زیارتی خدمات بگیرند.

فرخ زاده در ادامه از اتخاذ تدابیری برای برگزاری برنامه های معنوی جاماندگان اربعین خبر داد و افزود: در شهر شیراز ویژه برنامه باشکوهی در حرم مطهر احمدبن موسی «ع» با مشارکت هیئات مذهبی و موکب ها برگزار خواهد شد و در سایر شهرستان ها نیز برنامه هایی در گلزار شهدا و بقاع متبرکه برپا می شود.

به گفته این مقام مسئول، اساتید دانشگاهی به همراه شرکت های دانش بنیان با برگزاری همایش فناورانه در صدد پاسخگویی به نیازهای زوار اربعین هستند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش پایانی سخنانش به زائران اربعین یادآوری کرد تا ادای احترام به آیین ها و سنن ملت دوست و همسایه عراق را رعایت کرده و نسبت به برگزاری شایسته آیین اربعین اهتمام ورزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه