English

نماینده وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

استخدام بیش از ۲۳۵ هزار معلم، در دولت شهید آیت الله رئیسی

نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه مهر استان فارس گفت: در طول دوران سه ساله دولت شهید آیت الله رئیسی بیش از ۲۳۵ هزار معلم در کشور استخدام شدند که یک کار بسیار بزرگ بود.

استخدام بیش از ۲۳۵ هزار معلم، در دولت شهید آیت الله رئیسی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، عبدالرسول شکیبایی فرد نماینده وزیر آموزش و پرورش در نشست برخط با مدیرکل؛ روسا و اعضای ستاد های پروژه مهر آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز، اظهار کرد: تلاش های بسیار زیادی باید صورت گیرد تا اول مهری با آرامش داشته باشیم.

نماینده وزیر در پروژه مهر استان فارس و مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بزرگترین رویداد در آموزش و پرورش، پروژه مهر و بازگشایی مدارس است که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

شکیبایی فرد افزود: با استخدام بیش از ۲۳۵ هزار معلم، بیشترین استخدام در دولت سیزدهم و دولت شهید آیت الله رئیسی اتفاق افتاد.

شکیبایی فرد تصریح کرد: همراهی و همدلی مثال زدنی در مجموعه پروژه مهر در استان فارس وجود دارد که قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد موانع و مشکلات پروژه مهر باید در سطح استان حل و فصل شود و با تلاش های صورت گرفته فرآیند استخدام ها بیش از یک ماه از زمان بندی جلوتر است.

دیگر نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه مهر استان فارس نیز گفت: سامانه های الکترونیکی در آموزش و پرورش بسیار مهم هستند.

علیرضا عابدی افزود: احصا چالش ها به ما کمک می کند تا برنامه ریزی متناسبی برای سال بعد داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: پروژه مهر یک ابر پروژه است و ما در قالب آن تلاش می کنیم شرایط به گونه ای رقم بخورد که اولیا هیچ دغدغه ای بابت تحصیل فرزندانشان نداشته باشند.

فرشید قاسمی گفت: تلاش داریم اول شهریورماه را اول مهر تلقی کنیم و تمام امور مربوط به پروژه مهر در اول شهریور به اتمام برسد.

وی افزود: برای اولین بار نتایج نقل و انتقالات درون استانی را هشتم مرداد اعلام کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت، و بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع ایزوگام پشت بام مدارس انجام شد و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس نیز شاداب سازی شد.

محمدخلیل خرد افزود: تعداد یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شدند.

وی ادامه داد: در استان فارس تعداد ۷۹ مدرسه کانکسی داریم که البته با تلاش های صورت گرفته در اول مهر جمع می شوند و هم زمان با سراسر کشور جشن پایان مدارس کانکسی را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس خاطر نشان کرد: عملیات ساخت ۲۰۰ نمازخانه مدارس را در مهرماه آغاز خواهیم کرد و خرید بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تجهیزات ویژه مدارس انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: دستورالعمل پروژه مهر در سال جدید بسیار جامع و کامل و متفاوت سال های گذشته بود.

علیرضا شجاعی پور ادامه داد: در حوزه متوسطه توسعه شاخه ای و رشته ای در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: حوزه آموزش و حوزه نیروی انسانی با قرار گرفتن در کنار هم توانستند امور ساماندهی نیروهای  را به خوبی انجام دادند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: انجام فرآیند گزینش بیش از ۳ هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دبیری پروژه ی عظیمی بود که توسط معاونت آموزش متوسطه استان انجام شد.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی ویژه سال تحصیلی جدید را تدوین کردیم در تکمیل فرایند آموزشی با تولید محتواهای آموزشی و ارایه آن در فضای مجازی فرآیند آموزشی را ارتقا دادیم.

وی اضافه کرد: گزارشات و کارنامه عملکرد سالانه و دوسالانه را تهیه و ارزیابی کردیم. تحلیل گزارشات و تصمیم گیری در خصوص برنامه های متناسب از مزایا بود.

رئیس کارگروه تبلیغ و توجیه پروژه مهر آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع و به دور از چالش در خصوص فرآیند ثبت نام دانش آموز در دستور کار رسانه ی استان قرار گرفت.

حمیدرضا شعبانی افزود: حضور مدیرکل در چهار برنامه تلویزیونی، رادیویی و شبکه سازی در بستر شاد از جمله فعالیت این کمیته است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: استفاده از زیر نویس شبکه فارس با هدف اطلاع رسانی به اولیا در خصوص ثبت نام ها از جمله اقدامات این کمیته بود.

رئیس اداره مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: این اداره کتاب ۷۰۰ صفحه ای در خصوص حوزه مهارت آموزی تدوین کرده است.

یحیی علیرضا پور افزود: نواحی چهار گانه بیشترین تاثیر در توسعه رشته های فنی و حرفه ای داشته است.

وی افزود: برگزاری المپیادهای شایستگی محور از دیگر برنامه های استان بود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموش وپرورش فارس نیز اظهار کرد: در راستای کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت برنامه ریزی کردیم و با برگزاری جلسات بی واسطه با اولیا در سطح استان به ویژه نواحی چهارگانه شیراز پروژه مهر را به پیش می بریم.

محمد صادق بشارت نیا افزود: طرح شهید هادی را در استان اجرایی کردیم و پروژه توانمندسازی مدیران مدارس دوره متوسطه را علاوه بر استان فارس برای سایر استان ها اجرایی کردیم.

وی تصریح کرد؛ برگزاری دوره های ویژه دبیران، اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی و .... از جمله این کارهاست.

رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس به تشریح فعالیت های پروژه مهر در دوره ابتدایی پرداخت و اظهار کرد: راه اندازی کانال و ارایه آموزش های مجازی ویژه والدین از اقدامات ابتدایی است.

آزاده محسنی افزود: از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه دوره توانمندسازی آموزگاران را با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۴۶۶ آموزگار در پایه های اول و دوم قرار است مجری نظام دوره ای در استان فارس باشند.

محسنی اضافه کرد: برگزاری دوره توانمند سازی مدیران با اولویت نواحی چهارگانه شیراز، برگزاری دوره کوتاه آمادگی کوتاه مدت برای نوآموزان بدو ورود به پایه اول برای کودکانی که دوره یک ساله کودکستان را سپری نکرده اند از ۱۷ مرداد تا شهریور و ...، از جمله اقدامات حوزه ابتدایی در راستای پروژه مهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه