English

طی چهار ماه نخست سال انجام شد؛

انجام بیش از ۳ هزار عمل جراحی در مرکز ترومای جنوب کشور

رییس بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی، از انجام سه هزار و ۵۶۵ عمل جراحی در این مرکز،طی چهار ماه نخست سال خبر داد.

انجام بیش از ۳ هزار عمل جراحی در مرکز ترومای جنوب کشور
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، شهرام بلندپرواز رییس بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی با بیان این مطلب گفت: در راستای افزایش خدمات در بخش های مختلف بیمارستان، نصب و راه اندازی دستگاه های فوق پیشرفته از جمله یک دستگاه سی تی اسکن مدل 16slice MX ، یک دستگاه اتوانالایزر mindray مدل BS480، چهار دستگاه ونتیلاتور و سه تخت در بخش مراقبت های ویژه، در ارایه خدمات به بیماران ترومایی نقش بسزایی داشته و سبب شده تا خدمات ارائه شده به مراجعان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

او اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری در این مرکز، پنج هزار و ۷۸ بیمار در بخش ‌های مراقبت های ویژه و بستری این مرکز، خدمات درمانی دریافت کرده اند.

رییس بیمارستان شهید رجایی همچنین با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته سه هزار و ۶۵۶ عمل جراحی در این مرکز انجام شده است، ادامه داد: بیمارستان محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی تنها مرکز در جنوب کشور است که همزمان می تواند در تمامی سرویس های درمانی به یک مصدوم دچار حادثه ارایه خدمت کند.

بلندپرواز افزود: به دلیل نیاز این مرکز برای رسیدگی بهتر به وضعیت مصدومان ترومایی، یک دستگاه سی تی اسکن جدید به دستگاه های تصویربرداری این مرکز اضافه شده است و هم اکنون این بیمارستان با سه دستگاه سی تی اسکن خدمات درمانی به مصدومان ارائه می دهد.

او در ادامه گفت: این دستگاه ۱۶ اسلایس با نرم افزار های مدیریت به روز، الگاریتم بازسازی تصویر iterative reconstruction ، نرم افزار کاهش اثر جذبی فلزات و مشخصات فنی بالا، یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای این مرکز به شمار می رود.

رییس بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی بیان کرد: این دستگاه با اعتبار هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده که دو میلیارد تومان آن از سوی خیریه مرحوم امتیاز و سایر هزینه نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تامین شده است.

بلندپرواز اضافه کرد: از آغاز سال تاکنون بخش فوریت های جراحی این مرکز از ۴۰ تخت به ۶۰ تخت افزایش یافته که این امر نیز باعث سریع تر شدن ارائه خدمت درمانی به مصدومان ترما شده و همچنین با اضافه شدن یک اتاق عمل پروسیژر با دو تخت فعال اتاق عمل و ۱۲ تخت بستری در سرویس های فک و صورت و پلاستیک نیز امکان رسیدگی بهتر و سریع تر به وضعیت مصدومان تروما با حادثه شکستگی فک و صورت و پلاستیک نیز امکان پذیر شده است.

بیمارستان حاج «محمد اسماعیل امتیاز» و فوریت های جراحی شهید رجایی با ۴۰۰ تخت مصوب و حضور بیش از ۱۲۰ پزشک در رشته های عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، ستون فقرات، فک و صورت و پلاستیک و چهار بخش اورژانس، ۶ بخش مراقبت های ویژه، سه اتاق عمل و هشت بخش بستری، به طور میانگین ماهانه پذیرای چهار هزار و ۵۰۰ مصدوم سوانح و حوادث ترافیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه