English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد؛

پیش بینی تولید ۵۴۴ تن هلو در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت هلو در سطح ۳۶.۳ هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: این سطح نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

پیش بینی تولید ۵۴۴ تن هلو در بیضا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها در سال جاری تولید هلو در شهرستان بیضا ۵۴۴.۵ تن است، تصریح کرد: برداشت این میوه تابستانه از ابتدای تیر ماه شروع شد و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ ارقام هلوی کشت شده در شهرستان شامل زعفرانی، آلبرتا، ردهاون و محلی است.

مویدی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد برداشت هلو ۱۵ تن در هر هکتار باغ است افزود: عمده محصول برداشت شده به شهرستان های هم‌جوار، تهران و جنوب کشور ارسال می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به بارندگی های خوب بهاره و عدم سرمازدگی در سال جاری، رعایت اصول فنی و بهداشتی و بکارگیری دانش فنی کارشناسان و باغداران برآورد می‌شود این عملکرد تولید نسبت به سال گذشته بالاتر باشد.

او خاطر نشان کرد: بیشتر میوه‌های سردرختی برای تازه‌خوری مصرف می‌شود و میوه‌های پا درختی و درجه سه برای تهیه لواشک، ترشی، برگه هلو و ترشک استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در ادامه گفت: وجود کارگران ماهر، جلوگیری از ایجاد زخم در سطح پوست میوه، عدم مخلوط کردن میوه‌هایی که قبل از برداشت روی خاک افتاده با میوه‌های تازه چیده شده از نکات مهم در برداشت این محصول خوش طعم و متضمن کاهش ضایعات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه