English

نماینده ولی فقیه در فارس:

بازدارندگی صرفا با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دستور دینی و قرآنی را رهبر انقلاب برای برنامه هفتم به عنوان سیاست امنیتی و دفاعی کشور معین کردند که آنقدر قوی شویم که دشمن نتواند هیچ غلطی کند، افزود: بازدارندگی صرفا با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود.

بازدارندگی صرفا با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی برنامه هفتم بند ۲۳ تقویت بنیه دفاعی به منظور ارتقای بازدارندگی را هدف امنیتی در برنامه پنجم قرار داده‌اند.

آیت الله دژکام گفت: مسلما همه ما به امنیت، استقلال و عظمت کشور علاقه مند هستیم و از طرف دیگر دشمن هیچ وقت آرام نخواهد نشست و به تعبیر قرآن کریم "وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا" (آیه ۲۱۷ سوره بقره)، دشمن دائما با شما می جنگد تا اگر بتواند شما را از دینتان برگرداند و به کمتر از این رضایت نمی دهد؛ بله، اگر احساس کند نمی تواند ممکن است شعار دیگری بدهد اما به تعبیر نظامیان تاکتیک است اما می خواهد به شکلی شما را درگیر کند تا برسد به این نقطه که دست از دینتان بردارید، اگر کسی دست از دین خود بردارد خود را جهنمی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دستور دینی و قرآنی را رهبر انقلاب برای برنامه هفتم به عنوان سیاست امنیتی و دفاعی کشور معین کردند که آنقدر قوی شویم که دشمن نتواند هیچ غلطی کند، افزود: بازدارندگی صرفا با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود «دوره بزن در رو گذشته است و اگر بزنید می‌خورید» برای این است که بازدارندگی تکمیل شود و دشمنان بدانند که هم سلاح و هم جرأت مقابله را داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این ویژگی امروز در امت اسلامی ایجاد شده و طلایه دار این حرکت شجاعانه، ملت شریف ایران بوده‌اند و در هشت سال جنگی که به ملت تحمیل شد مردانه و شجاعانه ایستادند و شهید دادند و از دشمن کشته گرفتند اما هیچ وقت تن به ذلت ندادند.

آیت الله دژکام افزود: ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس که چند ماه آینده در آستانه برگزاری یادواره آنها هستیم نشان دهنده آن است که این ملت از هیچ کس و هیچ چیز به جز خدا نمی ترسد.

وی اظهار کرد: نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت ‘ما با ایرانی مواجه هستیم که مرگ را تقدیس می کند’، بله، مرگ در راه خدا باید تقدیس شود و شهادت افتخار است و آنها مرگ در راه خدا را نمی فهمند و باید خوار و ذلیل و فراری از مرگ باشند تا وقتی که عزرائیل یقه آنها را بگیرد و به دره جهنم سرنگون شوند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این ویژگی ملت شریف و سربلند ایران که به حمدالله این روحیه را به سایر ملت‌های اسلامی هم صادر کردند و آنها نیز همین گونه شده‌اند باعت شده که ما بتوانیم صفحه تاریخ را به نفع امت اسلامی ورق بزنیم و تغییر دهیم.

وی گفت: تخاذل کاری است که برخی از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی نسبت به حماس انجام دادند و کمک نمی دهند.رهبر معظم انقلاب فرمود اگر کمک نمی دهید لااقل نگذارید کمک به اسرائیل برسد اما این بدبخت ها واسطه شدند تا کمک های کشورهای غربی به اسرائیل برسد.

آیت الله دژکام افزود: این موجودیت اسرائیل یعنی فلسطین را از شما گرفته اند و این سرزمین مال آنها نبوده است و نمی بینید کابینه خبیث صیونیست ها اعلام می کنند که آنقدر می کشیم تا مردم رها کنند و از غزه فرار کنند.نمی بینید یکی یکی اطراف کشور های اسلامی را تصرف می کنند؟ این مشکلاتی است که ما داریم.

آیت‌الله دژکام جنایت صهیونیست‌ها در ترور شهید هنیه در تهران را محکوم کرد و افزود: بی‌شرمی را به این حد رساندند که در تهران میهمان شجاعان و پیروان حضرت علی(ع) را می‌کشند و گمان می‌کنند که می‌توانند جان سالم به در برند. به همه غاصبان صهیونیست می‌گوییم که خط قرمزی را عبور کردید که تا سر جای خود نشانده نشوید، ایرانی‌ها دست برنخواهند داشت.

امام جمعه شیراز گفت: اگر بازدارندگی قوی ایجاد نکنیم طمع دشمن هر روز بیشتر می‌شود. این وظیفه ماست و وظیفه ملی، میهنی، دینی، اسلامی، عقلی و انسانی ماست و از هر جهت وظیفه داریم.

وی افزود: هفته آینده روز خانواده و تکریم بازنشستگان را داریم. بحث خانواده در اسلام از مسائل بسیار مهمی است که به نظر می‌رسد ما از اهمیت آن غافل می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در فارس در موضوع اهمیت به خانواده گفت: کسی که در خانواده رشد نمی‌کند و در مورد او حلال و حرام مراعات نمی‌شود، رفتارش غیر قابل کنترل می‌شود.

وی تأکید کرد: باید بدانیم در جنگ بین تمدن اسلامی و تمدن غربی کجا درگیر می‌شویم، یکی از صحنه‌های مهم درگیری بین ما این است که خانواده برای ما مهم است و آن‌ها بیخیال خانواده شده‌اند و بر سر این دعواست. غرب متاسفانه کارهای افراطی می‌کند که به زودی خودشان به آن مبتلا می‌شوند اما ما باید خود را حفظ کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: در این راستا خانواده وقتی شکل می گیرد، دسته بندی و نقش های مختلفی داریم، یک نقش برای بزرگ ترهای فامیل است.این بزرگ تر بودن برای ما معنا دارد و بسیار ارزشمند است و وقتی از دست می دهیم متوجه می شویم .احترام و آداب این بزرگترها باید حفظ شود، امام رضا (ع) فرمود "وَقِّرُوا کِبارَکُمْ وَ ارْحَمُوا صِغارَکُمْ وَ صِلُوا اَرْحامَکُمْ".

امام جمعه شیراز افزود: در همین راستا یک وظیفه هم برای مجموعه دولت و مدیران تعریف کرده‌ایم که بحث بازنشستگی و تامین اجتماعی برای همین است. باید به جایی برسیم که بزرگترها هم احساس کنند مورد احترام جوان‌ترها و خانواده هستند و شکر خدا این فرهنگ هنوز در جامعه ما بسیار وجود دارد. دولت و مجموعه‌های بیمه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم به نحوی باشند که بزرگترها احساس کنند نیازهای اولیه آن‌ها به راحتی برآورده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه