English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اعلام کرد؛

تولید بیش از ۲۷ هزار تن محصولات جالیزی در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از پایان برداشت محصولات جالیزی در سطح ۷۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۲۷ هزار تن محصول از این سطح تولید شده است.

تولید بیش از ۲۷ هزار تن محصولات جالیزی در فسا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدصادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بیان کرد: برداشت محصولات جالیزی از نیمه خردادماه آغاز شد و تا پایان تیرماه در سطح ۳۳۰ هکتار مزرعه هندوانه و ۴۳۰ هکتار مزرعه خربزه ادامه داشت.

به گفته وی؛ میزان عملکرد محصول هندوانه ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن و محصول خربزه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

این مقام مسئول توضیح داد: کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به سه روش کشت مالچ پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می‌شود که کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زود رسی محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فانی با بیان اینکه ارقام تولیدی هندوانه شامل؛ کریمسون سوییت، آرژانتینی، یونیژن محبوبی و شریف آبادی و خربزه شامل رگون، راک، دانات، داناب و خاتونی بوده است، افزود: آبیاری تمامی مزارع به روش تیپ انجام شده است.

فانی با اشاره به اینکه خربزه و هندوانه از عمده محصولات جالیزی شهرستان فسا است، تصریح کرد: از آغاز کشت تا پایان برداشت محصولات جالیزی بیش از ۱۴ هزار نفر روز به شکل فصلی مشغول به کار بوده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا یادآور شد: محصول تولیدی شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه