English

معاون آموزش و پرورش فارس:

برای کاهش دغدغه بازگشایی مدارس در سال آینده اول شهریور را اول مهر میدانیم

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس تمامی فعالیت‌های خود را در قالب پروژه مهر با شعار؛ «اول شهریورماه، اول مهر است» را به پیش می برد تا مهرماه و بازگشایی بدون دغدغه ای داشته باشیم.

برای کاهش دغدغه بازگشایی مدارس در سال آینده اول شهریور را اول مهر میدانیم
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، علی علوی در گردهمایی یک روزه معاونان پژوهش، برنامه ریزی، توسعه منابع سراسر استان در باشگاه فرهنگیان شیراز، افزود: استان فارس تمامی فعالیت‌های خود در قالب پروژه مهر با شعار؛ «اول شهریورماه، اول مهر است» را به پیش می برد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: هر چند مدارس ما در اول شهریورماه آغاز به کار نمی کنند اما باید کاری کنیم که فرآیند اماده سازی در اول شهریور همه مدارس ما آماده شده باشند تا اول مهرماه بدون دغدغه ای داشته باشیم.

علوی بااشاره به اهمیت کار حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع در ادارات اضافه کرد: اغلب کار آموزش و پرورش به معاونت پشتیبانی مرتبط است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس ادامه داد: آخرین وصایای حضرت امام علی(ع) در خصوص نظم در کارها بود بنابراین ضروری است امید بخشی در دستور کار مدیران قرار داشته باشد و نظم در امور بسیار مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید برای گوش کردن به مطالبات مردم وقت بگذاریم و تا آخرین روز مسئولیت با تمام وجود تلاش کنیم و در قبال عملکرد خود پاسخگو باشیم.

علوی اضافه کرد: برنامه ریزی مهمترین مقوله ای است که گاهی اوقات نقص در آن ما را از موفقیت باز می دارد.

وی عنوان کرد: مدیریت ها باید جهادی و انقلابی باشد مدیر جهادی پشت میز نشین نخواهد بود بلکه همواره در وسط میدان قرار دارد چنانکه جنگ ۸ ساله را جوانان ما با مدیریت جهادی، اداره کردند.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ۴۵ درصد کارمندان دولت را فرهنگیان تشکیل می دهند، اما سهم آموزش و پرورش از بودجه بسیار کمتر از این درصد است بنابراین معاونان ادارات باید افزایش سهم آموزش و پرورش را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کنند.

وی ادامه داد: خلق منابع مالی توسط مناطق و شهرستان ها بسیار مهم است اعطای تسهیلات به همکاران فرهنگی از بودجه تخصیص یافته باید به موقع انجام شود.

علوی اضافه کرد: انسجام و همدلی بسیار مهم و ضروری است بنابراین باید از اولویت کاری ما باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتبارات دولتی پاسخگو نیست لذا ادارات باید دنبال تولید منابع مالی باشند.

سید کاظم حسینی افزود: احداث سالن های ورزشی یکی از بهترین راه های تولید منابع مالی است در دولت سیزدهم آمار فضاهای ورزشی برابری می کند با کل فضاهای ایجاد شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: درآمد فضاهای ورزشی درون و برون مدرسه به حساب خزانه واریز می شود و تحت نظارت شورای مالی مدارس مدیریت می شود.

حسینی تصریح کرد: در صورت تبدیل مدرسه به کانون محله درآمدهای حاصله از فضاهای ورزشی مستقیما به حساب مدرسه واریز می شود.

وی ادامه داد: در بحث نیروی انسانی حوزه سلامت و تربیت بدنی کمبود نیرو وجود دارد لذا نباید هیچ یک از مربیان تربیت و سلامت در پست دیگری به کار گرفته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه بیماری ناشی از وجود پشه دونگی، و به منظور پیشگیری از این بیماری واگیردار، برگزاری دوره آموزشی ویژه کادر خدمتگزار مدارس امری ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

ذیحساب مستقر اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: انضباط مالی بسیار مهم است و این مقوله در دو بخش بررسی می شود جلوگیری از تشریفات و هزینه های  غیر ضرور و دوم رعایت قوانین و مقررات است.

حسن شرفی افزود: در امور مالی ادارات، تصمیم گیرنده اصلی در بحث هزینه ها، بالاترین مقام مجموعه است لذا هر گونه مسئولیت ناشی از آن نیز بر عهده خود او است.

رئیس اداره مالی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز، با تشریح فرآیند پرداخت حقوق و مزایا اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست نوین پرداخت حق التدریسی ها به همراه حقوق ماهیانه، ضروریست معاونان مالی ادارات نسبت به صدور به موقع ابلاغ همکاران آموزش اقدام نمایند.

مهدی محمودی افزود: در تنظیم اسناد مالی به گونه ای عمل شود که نیاز به مراجعه کارشناس مالی به استان نباشد.

رئیس اداره بودجه و تامین منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: مهمترین نهادی که توسعه سرمایه های انسانی را موجب می شود آموزش و پرورش است.

جابر علیزاده ادامه داد: برای داشتن آینده ای سرشار از ثروت نیازمند نظام بودجه ریزی دقیق و منسجم هستیم.

وی ادامه داد: بودجه ریزی هدفمند، خلاقانه و منظم باعث می شود تا بسیاری از کسورات بودجه ای جبران شود.

علیزاده اضافه کرد: در فرآیند استخدام و به کار گیری نیروهای جدید الاستخدام مدیریت کانون های ارزیابی را با اجرای برنامه بودجه ریزی دقیق به خوبی اداره کردیم.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا رضایت همکاران فرهنگی را جلب کنیم لذا اخیرأ اعطای تسهیلات در قالب مرابحه و قرض الحسنه در تمامی شهرستان ها و مناطق انجام شد.

فرج اله میرزایی افزود: در بحث رفاهی، توانا کارت فرصت خوبی است و ما تلاش داریم پس از عقد قرار داد نحوه استفاده فرهنگیان از مزایای آن، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: طراحی سامانه متمرکز وام ضروری استان به زودی انجام می شود و کارایی آن افزایش می یابد تسهیلات مهربانی بانک ملی نیز بسیار مفید و مقرون به صرفه است لذا همکاران از این فرصت که تا ۳ میلیارد ریال وام می دهد، بهره مند شوند.

مدیرامور اداری و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: صدور ابلاغ ها، کلاس بندی، سامانه سیدا و ...، از مهمترین دستورات کار مدیریت منابع در مردادماه است لذا تلاش داریم تا پایان مردادماه بحث صدور ابلاغ پایان یابد.

امیر مسعود اکبرپور گفت: تغییر سمت نیروهای خدماتی بدون مجوز ممنوع است و تنها از طریق فرایند متمرکز تبدیل وضعیت امکان پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه