English

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

پویایی بخش غیردولتی با مشارکت در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: حمایت بخش غیردولتی از حوزه تولیدات کشاورزی علاوه بر اینکه کشاورزان را تشویق به تولید بیشتر و با کیفیت‌تر می‌کند باعث پویایی این بخش نیز می‌شود.

پویایی بخش غیردولتی با مشارکت در بخش کشاورزی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجتبی دهقان پور رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، ایجاد سازمانی پویا و قوی را نیازمند همکاری خبرنگاران با دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: نقش نظارتی شما خبرنگاران می‌تواند کمک کند الزامات ما پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر باشد.

این مقام مسئول خطاب به اصحاب رسانه گفت: به ما کمک کنید در حوزه نظارتی و آموزشی اگر کاستی‌هایی وجود دارد و در اختیار خود ما نیست از طریق شما مطالبه‌گری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار امیدواری کرد: با کمک شما خبرنگاران می‌توانیم در راستای اهدافی که برای ما در نظر گرفته شده است اقدام موثری به جامعه کشاورزی داشته باشیم و در نهایت فعالیت‌های ما باعث رضایتمندی ذی‌نفعان ما شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: حمایت بخش غیردولتی از حوزه تولیدات کشاورزی علاوه بر اینکه کشاورزان را تشویق به تولید بیشتر و با کیفیت‌تر می‌کند باعث پویایی این بخش نیز می‌شود.

دهقان پور گفت: در راستای اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی به دنبال سهم بری بخش خصوصی از افزایش تولید هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس میانگین تولید بخش کشاورزی در هر منطقه از استان فارس در صورت حمایت بخش خصوصی، میزان مازاد بر تولید به این بخش تعلق خواهد گرفت و از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی؛ شرکت‌های غیردولتی می‌توانند با عقد قرارداد توافقی از سهم تولید مازاد بر تولید سنواتی بخش کشاورزی بهره‌مند شوند که این امر هم به معیشت کشاورز ما کمک می‌کند و هم باعث پویایی این بخش و افزایش بهره‌وری تولید می‌شود.

دهقان پور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ قرارداد در این زمینه منعقد شده است، افزود: در طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی به دنبال شناسایی مشکلات، چالش‌ها و موانع تولید هستیم و آموزش‌های ترویجی ما در حوزه بازاریابی و مبتنی بر تولید است.

وی از راه‌اندازی مرکز رصد و پایش فعالیت‌های کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز می‌تواند در بهره‌وری بالاتر بخش کشاورزی به ما کمک کند و علاوه بر آن باعث ایجاد ارزش افزوده تولیدات و کاهش ضایعات حوزه کشاورزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اهمیت هوشمندسازی بخش کشاورزی و استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء پرداخت که می‌توانند به‌عنوان یک سیستم تصمیم یار برای پایش فعالیت‌های حوزه کشاورزی و تصمیم گیری بهتر مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به مسئله پرداخت برخی مطالبات کشاورزان نیز اشاره و اعلام کرد: تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده و ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه