English

نماینده ولی فقیه در فارس:

مسولان به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اعتصابات جامعه پرستاری گفت: اصل کار پزشک بازگرداندن سلامت به مردم جامعه است و مسولان هم باید به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند.

مسولان به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع امنیت در سیاست های کلی برنامه هفتم اظهار داشت: امنیت ابعاد مختلف و متفاوتی دارد، امنیت داخلی، امنیت مرزها، امنیت اقتصادی و امنیت شغلی همه ابعاد امنیت است.

امام جمعه شیراز در خصوص امنیت شغلی گفت:  متاسفانه در تغییر دولت ها و مجلس ها که نمایندگان مجلس تغییر می کنند یا دولت ها تغییر می کنند برخی به جا به جایی مدیران یک اشتهای کاذبی دارند و این مسئله را امروز می بینیم که ریاست محترم جمهوری به نوعی با آن مقابله می کند و ایشان می فرماید دولت وفاق می خواهیم و همه با هم برای اهداف بزرگ ملی تلاش کنیم که هدف بزرگ امسال جهش تولید است.

وی با بیان اینکه از مجموعه‌های مختلف دخیل در این مسئله، تقاضا داریم اگر مدیری موفق است سعی شود ابقا شود، گفت: این امنیت شغلی به نفع مردم، کشور و درآمد عمومی کشور است اما وقتی جابه‌جایی‌های سلیقه‌ای پیش می‌آید طبیعتاً تا مدیر بعدی سوار بر کار شود و جا بیفتد، فرصت قابل توجهی را از دست می‌دهیم.

آیت الله دژکام امنیت ملی در بخش دفاعی را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: اگر ما نعمت امنیت را نخواهیم قدر بدانیم و ناسپاسی کنیم لطمه های بزرگی می خوریم.

امام جمعه شیراز گفت: امنیت نعمت بزرگی است و باید قدرشناس آن باشیم، اگر دیدیم امنیت ما دارد لطمه می خورد همه باید با هم ایستادگی کرده و امنیت را حفظ کنیم چون امنیت برای خانواده و فرزندان ما هست و امنیت آنها باید حفظ شود و اگر دشمن بیاید رحم به هیچ کسی نمی کند؛ کسی که در غزه ۴۰ هزار نفر آدم را کشته است اگر دست خودش یا ایادیش به کشور ما برسد چه می کنند؟ مگر نخست وزیر پلید رژیم صهیونیستی نگفت هر چه می کشیم از ایران است؟ یعنی اگر دستشان به ایرانی ها برسد چه کار می کنند؟

وی گفت: این لطمه به امنیت ما که در ترور شهید اسماعیل هنیه پیش آمد یک جواب محکم و دندان شکن می‌خواهد و اگر جواب ندهیم دوباره این اشتباه را تکرار می‌کنند و باید حواسمان به این قسمت باشد و امنیت شوخی بردار نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز ملت ما در معرض آزمایش الهی قرار دارد، گفت: مراقب دشمنان باشید که نمی‌خواهند آبی از گلوی شما به راحتی پایین رود، بیش از ۴۰ سال است تحریم هستیم تا جایی که برای پانسمان بچه‌هایی که دچار بیماری پروانه‌ای هستند ما تحریم هستیم و به ما این پانسمان‌های خاص را ندادند تا ناراحت شویم، این وضعیت دشمن نسبت به شما است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت است که به دستور قرآن عمل می‌کند و بقیه کشورها که با دشمنان و صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند طبق دستور قرآن هر روز تحقیر می‌شوند و باز هم از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. اگر می‌خواهید بر همه آن‌ها پیروز شوید، صبر، مقاومت و ایستادگی توصیه قرآن است.

وی در ادامه به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: ۵۵ سال پیش صهیونیست ها به مسجد الاقصی هجوم آوردند و این محل را به آتش کشیدند و معتقدند که باید این مکان مقدس را تخریب کنند که در روز جهانی مسجد باید همگان بدانند که مسجد در هر محلی مقدس و ارزشمند است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در روز جهانی مسجد مهم‌ترین چیزی که یادآور آن مهم است این است که احترام مسجد در هر جای دنیا که ساخته شده باشد، بالاخص مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین بوده است باید محفوظ بماند. مسجد الاقصی یکی از مقدس‌ترین مکان‌هایی است که در بین مساجد اسلامی وجود دارد و باید به صورت ویژه مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های روز مسجد را مسئولان امور مساجد باید مشخص کنند، اظهار کرد: با تدبیر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی امور مساجد مسئول دارد یعنی کسی که از ناحیه خود ولایت تعیین می شود در هر استانی مسئول امور مساجد است و در این زمینه رهبر معظم فرمودند با اینکه نهادهای دیگری مثل اوقاف و سازمان تبلیغات زحمت می کشند اما متولی امور مساجد شخص ولی امر است و ولایت تعیین می کند و مسئولان امور مساجد هم برنامه‌ریزی می‌کنند تا روز جهانی مسجد را گرامی بداریم. 

نماینده ولی فقیه در فارس به موضوع سلامت و اهمیت آن اشاره و عنوان کرد: روز اول شهریور روز بزرگداشت جناب ابوعلی سینا و روز جهانی پزشک است و این شخصیت کشور ما جهانی است و پس از هزار سال غربی ها ابوعلی سینا را پادشاه عرصه علم می دانند.

وی ادامه داد: اصل کار پزشک بازگرداندن سلامت به مردم جامعه است و مسولان هم باید به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند، مدیریت عرصه سلامت اکنون موضوع مهمی است که مدیر این عرصه باید پزشک باشد یا به علوم این بخش اطلاع داشته باشد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اقتصاد عرصه سلامت نیز امر مهمی است و باید دغدغه کادر درمان شنیده شود، بخشی از کادر درمان طی روزهای اخیر مشکلاتشان را اعلام کردند که باید شنیده شده و حل شود.

وی اخلاق سلامت را نیز امر مهمی دانست و گفت: اخلاق در پزشکی و پرستاری از سایر حوزه‌ها مهمتر است، نمی توان پزشک و پرستار شوی اما درس اخلاق نخوانده باشی و جهان در این حوزه دچار چالش های بزرگی است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: آموزش اخلاق در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می شود و باید به این اصل مهم توجه جدی شود که کم توجهی با این بخش به چالش های جدی منجر خواهد شد.

وی در خصوص کابینه دولت نیز عنوان کرد: کابینه معرفی شده توسط دولت چهاردم طی هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد از این رو مطالبه عمومی جامعه تعامل دولت و مجلس برای افزایش خدمت به مردم است. 

آیت الله دژکام با بیان اینکه مجلس موظف است ضمن تعامل با دولت چارچوب های کلی را مدنظر قرار دهد، گفت: رهبری فرمودند وزرا باید امین، صادق، متدین، معتقد به نظام جمهوری اسلامی، امیدوار به آینده و کارآمد باشند و مجلس باید به این اصول در رای دهی به اعضای کابینه توجه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه