English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اجرای آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره در مجموعه فرهنگی سعدی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اجرای مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی با حضور ۲۰ شاعر شعرهای آیینی و مشاعره گروه ۵۰ نفره در سنین کودک و بزرگ‌سال برگزار می‌گردد.

اجرای آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره در مجموعه فرهنگی سعدی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی، بابیان اینکه مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است افزود: این جشنواره آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا زمان برگزاری آن پیش‌بینی رویدادها و پیش همایش‌های تخصصی آموزشی متعددی در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز فردا مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره را با حضور گروه‌های ادبی، فرهنگی و فرهیختگان و هنرمند فرهنگی فارس در شیراز تالار بوستان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌کند.

ثابت اقلیدی افزود: تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این مرزوبوم می‌توانند در این مراسم که ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ساعت ۲۰ برگزار می‌شود شرکت نمایند.

بنابراین گزارش امروز طی نشستی که با حضور تنی چند از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فرهنگی فارس در دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در خانه تاریخی نصیرالمللک در بافت تاریخی شیراز برگزار شد، چگونگی و نحو اجرای مراسم آیینی اشعار عاشورایی موردبررسی و تبادل‌نظر اساتید و هنرمندان حاضر در جلسه قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه