English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

خانه صنایع دستی در تمامی شهرستان های فارس ایجاد شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس بر لزوم توسعه و ترویج صنایع دستی تاکید کرد و گفت: ضروری است هر چه سریع تر در هر یک از شهرستان های استان فارس خانه های صنایع دستی ایجاد شود.

خانه صنایع دستی در تمامی شهرستان های فارس ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در حاشیه برگزاری رویداد آموزشی صنایع دستی در خانه صنایع دستی سعادت در شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از شهرستان های استان شاهد فعالیت خانه های صنایع دستی هستیم، گفت: باید در تمامی شهرستان های فارس یک یا چند خانه صنایع دستی ایجاد شود تا ظرفیت ها و توانمندی های این حوزه به درستی معرفی گرد.

او به تنوع و تعدد تولیدات و محصولات صنایع‌ دستی فارس اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج همچنین احیا صنایع دستی منسوخ شده و در حال فراموشی یک ضرورت است و بی تردید با ایجاد خانه های صنایع دستی در شهرستان های این مهم اتفاق می افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: بی تردید با آموزش جوامع محلی و ترویج و تولید صنایع دستی رونق اقتصاد مناطق شکل می گیرد و یکی از راهکارها برای توسعه این حوزه برگزاری دوره ها و ورک شاپ های صنایع دستی است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه میراث فرهنگی تمام قد از سرمایه گذاران برای ایجاد خانه و بازارچه های دائمی صنایع دستی در فارس حمایت می کند، از سرمایه گذاران خواست برای رونق و توسعه و ترویج صنایع دستی گام های مؤثرتری را در این استان بردارند. 

او در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری برنامه ها و رویدادهای آموزشی صنایع دستی در خانه های صنایع دستی فارس  گفت: این برنامه‌های آموزشی - تخصصی با حضور اساتید برجسته و با هدف آشناسازی علاقه‌ مندان به تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس در خانه سعادت یکی از خانه های صنایع دستی شیراز به صورت هفتگی برگزار می شود.

ثابت اقلیدی افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان  و در ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل رشته‌های خاتم‌کاری، قلم‌زنی، پیکرتراش، منبت، نگارگری، کاشی هفت‌رنگ، زیورآلات، خراطی، رودوزی سنتی برگزار می‌گردد.

 او گفت: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به‌ صورت رایگان در این ورکشاپ های هفتگی شرکت نمایند و از نزدیک با نحو ساخت این محصولات هنری آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز افزود: برگزاری رویدادها و پیش همایش های سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در فارس ادامه دارد و برگزاری این دوره های آموزشی تخصصی با رویکرد توسعه و ترویج صنایع دستی در خانه های صنایع دستی شیراز و فارس از این دست پیش رویداد های جشنواره مذکور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه