English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

فردا؛ نخستین رویداد ورکشاپ دست‌بافت‌ها در ارگ کریمخان شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری نخستین رویداد ورکشاپ دست‌بافت‌ها در ارگ کریمخانی شیراز خبر داد.

فردا؛ نخستین رویداد ورکشاپ دست‌بافت‌ها در ارگ کریمخان شیراز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت‌اقلیدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۷ شهریورماه با بیان اینکه ورکشاپ دست‌بافت‌ها یکی از پیش‌رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است، یادآور شد: این جشنواره بین‌المللی نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ورکشاپ‌ها و پیش‌رویدادهای تخصصی در حوزه میراث‌فرهنگی (ملموس و ناملموس) و صنایع‌دستی در سطح استان برگزار می‌شود که تاکنون برگزاری این رویدادها با استقبال بی‌نظیر مردمی و مخاطبان خاص (هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و اصیل) برنامه‌ها همراه شده است.

ثابت‌اقلیدی گفت: یکی از این رویدادها، برگزاری نخستین ورکشاپ صنایع‌دستی با هدف معرفی دست‌بافت‌های استان است که فردا در ارگ کریم‌خان شیراز و با حضور بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان فارسی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این ورکشاپ، علاقه‌مندان می‌تواند مراحل صفر تا صد تولید محصولات متنوع دست‌بافت‌های استان (از نخ‌ریسی تا تولید محصول) را از نزدیک ببینند و با این مراحل آن‌ها آشنا شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه رشته‌های دست‌بافت در استان فارس تنوع و تعدد بسیاری دارد، گفت: دست‌بافت‌های داری چون قالی، جاجیم، گلیم و گبه، و... است که در تمامی شهرستان‌های استان هنرمندان به تولید این محصولات اقدام می‌کنند. همچنین در این شاخه هنری می‌توان به تولید گیوه، ملکی  و روآردوزی هم اشاره کرد.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: این ورکشاپ فردا از ساعت ۱۷ در قسمت شاهنشین ارگ کریمخان در شیراز برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه