English

علت ریزش دیواره سنگی کنارگذر ساحلی شیراز چه بود؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: ریزش بخشی از دیوار ضلع شمالی رودخانه خشک به دلیل آب شستگی در محدوده دیوار جنب پل سلمان فارسی بوده و باعث شده یک نشست نامتوازن زیر این دیوار اتفاق بیافتد و دیوار به سمت رودخانه منحرف و نشست کند.

علت ریزش دیواره سنگی کنارگذر ساحلی شیراز چه بود؟
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز طی گفتگویی  به علل و چرایی ریزش بخشی از دیواره ضلع شمالی رودخانه خشک در کنارگذر ساحلی محدوده پل سلمان فارسی پرداخت و اظهار کرد: این ریزش به دلیل آب شستگی در محدوده دیوار جنب پل سلمان فارسی بوده و باعث شده یک نشست نامتوازن زیر این دیوار اتفاق بیافتد و دیوار به سمت رودخانه منحرف و نشست کند.

به گفته وی؛ حرکت آب باعث فرسایش سازه‌های مجاور و داخل رودخانه شده و این موضوع باعث ریزش دیواره آن شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه از همان دقایق ابتدایی، اقدامات خوبی توسط تیم‌های عمرانی و اجرایی انجام شده که محل به لحاظ حوزه ترافیکی و سازه‌ای ایمن‌سازی‌ شود، از پیشرفت کار خبر داد.

امین با بیان اینکه این اتفاق هیچ‌گونه خسارتی جانی و مالی نداشته است، گفت: در تلاش هستیم تا با کمترین هزینه و در زمان کوتاه بتوانیم این دیوار را بازسازی و  مسیر را بازگشایی کنیم.

 

مسیرهای جایگزین با توجه به ریزش بخشی از دیواره ضلع شمالی رودخانه خشک در کنار گذر ساحلی محدوده پل سلمان فارسی

هادی شه دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز مسیرهای جایگزین را با توجه به ریزش بخشی از دیواره ضلع شمالی رودخانه خشک در کنار گذر ساحلی محدوده پل سلمان فارسی اعلام کرد.

وی با اشاره به اتفاق رخ داده در روز هفتم شهریور ماه جنب پل سلمان فارسی، محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده از سوی پلیس راهور را تشریح و بیان کرد: به واسطه مسدودشدن کنار گذر ساحلی در محدوده پل سلمان فارسی از همشهریان گرامی درخواست می‌شود تا زمان بازگشایی کامل، از مسیرهای جایگزین بولوار نصر و بولوار هفت تنان در ضلع شمالی و بولوار شهید مدرس در ضلع جنوبی استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: همکاران ما در مجموعه بزرگ شهرداری شیراز به صورت شبانه‌روزی در حال ترمیم این محدوده شهری هستند تا در کوتاه‌ترین زمان در اختیار تردد شهروندان قرار گیرد.

شه‌دوست‌ شیرازی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه و همچنین تعطیلات پیش رو از شهروندان و هموطنان مسافر در کلان‌شهر شیراز درخواست کرد با توجه به افزایش خودروهای ورودی به هسته مرکزی شهر و معابر دارای مراکز درمانی و تجاری که اغلب به منظور خریدهای اول مهر و بازگشایی مدارس انجام می‌گیرد، شاهد ترافیک شدید در مرکز شهر شیراز هستیم.

وی ادامه داد: قطعا با همرامی شهروندان و مسافران عزیز، رعایت قوانین رانندگی، کاهش تردد با خودروهای شخصی و البته  عدم پارک دوبل و پارک در محل های نامناسب، تا پایان شهریورماه و شروع سال تحصیلی جدید ترافیک روان تر و آرامش بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: درصد بالایی از ترافیکی که در طول روز تجریه می‌کنیم به دلیل پارک‌های دوبل و عدم رعایت قوانین رانندگی است که قطعا با همراهی و همکاری شهروندان گرامی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه