English

در آخرین روز از هفته دولت:

طرح گازرسانی به روستای گردشگری دشتک، افتتاح شد/ ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند

همزمان با آخرین روز از هفته دولت، استاندار فارس در سفر به شهرستان مرودشت، با حضور در روستای گردشگری دشتک، طرح گازرسانی به این روستا را به بهره برداری رساند.

طرح گازرسانی به روستای گردشگری دشتک، افتتاح شد/ ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز، ۸ شهریورماه در سفر به شهرستان مرودشت و در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی روستای گردشگری دشتک گفت: مشترکین گاز طبیعی در فارس به بالاتر از ۹۹ درصد رسیده و چیزی برای ۱۰۰ درصد شدن و دستیابی به استان سبز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه فارس استانی پهناور و دارای ۳۷ شهرستان ۱۲۰ شهر و حدودا ۴۰۰۰ روستاست، اظهار داشت: از نظر اقتصادی لازم بود مسئله گاز با سرعت بیشتری حل شود که بحمدلله این موضوع با جدیت پیگیری شده است.

ایمانیه روستای دشتک را یکی از روستاهای قطب گردشگری فارس معرفی کرد و از فارسی ها خواست از این روستا که قدمتی در حدود ۲۰۰۰ سال دارد، دیدن کنند و در ادامه افزود: دشتک یکی از مرتفع ترین روستاهای استان فارس است که رساندن گاز طبیعی به ساکنین آن دارای زحمات فراوانی بوده است؛ به ازای هر خانواده ای که در این روستا از نعمت گاز برخوردار شده، حدودا یک میلیارد و چهارصد میلیون هزینه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت هدف گیری کرده تا به تمام اقشار، حتی در دور افتاده ترین مناطق کشور گاز رسانی انجام و همه به شکل عادلانه از این نعمت الهی استفاده کنند، مردم عزیز را به استفاده منطقی از منابع انرژی و صرفه جویی در آن دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: صرفه جویی در مصرف انرژی امری ضروری است؛ افزایش منابع و تولید انرژی در کنار افزایش مصرف آن با منطق سازگاری ندارد پس اگر می‌خواهیم معادن، صنایع، گردشگری، کشاورزی، گلخانه ها و ... همگی بتوانند از نعمت آب، گاز و برق استفاده کنند باید ضمن افزایش بهره وری، مصرف را نیز بهینه کنیم.

با بهره برداری از طرح گاز رسانی به روستای دشتک که ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب هزینه در پی داشته، ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

بازم به ذکر است در هفته دولت سال جاری طرح گازرسانی به ۱۴۰ صنعت و ۶۰ روستا با سرمایه گذاری ۴۵۹ میلیارد تومان در سطح استان فارس، افتتاح شد که در نتیجه آن ۹۸۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه