English

نماینده ولی فقیه در فارس:

پویش " قطعه‌ای از بهشت" را حمایت کنیم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در کربلا زمینی آماده شده و پویشی به عنوان «قطعه ای از بهشت» راه اندازی شده که هر کسی با مبلغی اندک نیز می‌تواند در این قضیه سهیم باشد، از این رو خواهشمندیم روی این پویش کار شود و به یکدیگر برای مشارکت خبر دهیم.

پویش " قطعه‌ای از بهشت" را حمایت کنیم
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به پایان ماه صفر و رحلت پیامبر گرامی اسلام، خاتم الانبیا محمد (ص) که بزرگ‌ترین مصیبت عالم امکان است، اظهار داشت: هفته پیش رو ایام پایانی ماه صفر و مصادف با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) است؛ این ایام مصادف با بزرگترین مصیبت عالم امکان است؛ این مصیبت بزرگ هم با شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) همراه شده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی از بهره‌هایی که می‌توانیم از این وجودهای مقدس ببریم بحث موعظه هست، افزود: ما باید مسائلی را که جزو باورهای قطعی‌مان است در موعظه به یاد هم بیاوریم، به یاد هم بیاوریم که مرگ هست، شب اول قبر هست، حساب و کتاب و قیامت وجود دارد؛ امیدواریم همه به فکر باشند و هر کس هر طور می‌تواند برای سفری که مقصد همه ماست آماده شود.

وی ادامه داد: در روز پایانی ماه صفر هم شهادت حضرت امام رضا (ع) است و بدون شک این ایام برای مسلمانان ایام پر غم و اندوهی است.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به حرکت نقش آفرین اربعین حسینی، حضور ۳۰۰ هزار نفری مردم فارس را در این حرکت حسینی و خدمات موکب‌های فارس به زائران را ارزشمند خواند.

نماینده ولی فقیه در فارس در همین زمینه به ساخت زائرسرای حضرت احمد بن موسی (ع) در کربلا اشاره کرد و افزود: برای موکب حضرت احمد بن موسی (ع) زمینی آماده شده و پویشی به عنوان «قطعه ای از بهشت» راه اندازی شده که هر کسی با مبلغی اندک نیز می‌تواند در این قضیه سهیم باشد، از این رو خواهشمندیم روی این پویش کار شود و به یکدیگر برای مشارکت خبر دهیم.

آیت الله دژکام به موضوع هفته دولت اشاره و یاد شهیدان رجایی، باهنر و آیت رئیسی را گرامی داشت و گفت: نسبت به دولت سیزدهم که با غم از دست دادن شهید رئیسی مواجه شدیم، باید ویژه تقدیر کنیم چرا که کارهای بزرگی شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه گذشته خود با دولت جدید از این اقدامات ویژه یاد کردند.

وی ادامه داد: در دوران دولت سیزدهم در استان فارس نیز کم کار نشده و وظیفه ما به عنوان یک انسان این است که تشکر کنیم از خدمتگزاران دولت در استان فارس به ویژه مدیر اصلی خدمت، استاندار فارس و تلاش‌های ایشان برای به ثمر رساندن خیلی از کار‌های خوبی که صورت گرفته تقدیر کنیم همچنین امیدواریم در دولت چهاردهم نیز انجام فعالیت‌هایی که همچون اقدامات چشمگیر در دولت قبل، ادامه داشته باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دولت چهاردهم چند مسئله را که شعار این دولت است را مورد توجه قرار داد گفت: عمل به سند بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه است که باید جدی گرفته شود، ما در سال اول برنامه هفتم هستیم و متاسفانه جریان شهادت شهید رئیسی برنامه ها را به عقب انداخت و همت عالی نمایندگان را می طلبد تا دست در دست کارگزاران دولت، حرکت برنامه هفتم را در استان فارس تسریع کنید.

وی اضافه کرد: مقررشده در برنامه هفتم یک سری طرح‌های پیشران اقتصاد کشور شروع شود و دولت هم موظف شده که در طول سه ماه پس از شروع برنامه هفتم این طرح‌ها را معرفی کند

آیت الله دژکام افزود: ۱۸ نماینده از استان فارس باید دو طرح پیشران اقتصاد کشور را در فارس را تعریف کنند؛ فهرستی از حدود ۸۰ پروژه توسط استاندار فارس و با همفکری نمایندگان آماده شده که برخی از این پروژه‌ها می‌تواند همان طرح‌های پیشران بزرگ باشد؛ باید به صورت ویژه روی این موضوع تمرکز کنیم و از دولت بخواهیم تا در این امر مسئولان فارس را یاری دهد.

وی گفت: باید طرح پیشران اقتصادی در استان فارس داشته باشیم همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به دولت چهاردهم در خصوص طرح های پیشران اقتصادی تاکید کردند بنابراین در زمینه جهش تولید و مهار تورم نیز کارهای بزرگی متوجه دولت است که امیدواریم با همکاری ملت و دستگاه های اجرایی، نظارتی و قانون گذاری و همه مجموعه های تاثیرگذار در کشور این حرکت خوب را انجام دهیم.

آیت الله دژکام در پایان گفت: نخست وزیر خبیث رژیم منحوس صهیونیستی گفت که اینان مرگ را تقدیس می کند که ما در جواب می گوییم که ما زندگی را تقدیس می کنیم و زندگی استمرار دارد و مرگ تمام نمی شود و باید به فکر بعد از این دنیای فانی نیز باشیم.تلاش کنیم تا برای روز قیامت آماده شویم و به گفته جناب سعدی "برگ عیشی به گور خود فرست ... کَس نیارد ز پس تو پیش فرست".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه