English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

نمایش عکس‌های آیین عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در مسجد وکیل شیراز

طی مراسمی امروز ۱۱ شهریور ماه نمایشگاه عکس «عمود ۴۸» در مسجد وکیل شیراز گشایش یافت.

نمایش عکس‌های آیین عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در مسجد وکیل شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در آیین گشایش نمایشگاه عکس «عمود ۴۸» در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه تخصصی یکی از برنامه‌های جنبی سوگواره بین‌المللی (میراث مراثی) است که از امشب به مدت ۴ شب در جلوی ارگ کریم‌خان شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: نام این نمایشگاه برگرفته از ۴۸ ستون سنگی در شبستان مسجد وکیل است و تا ۱۵ شهریورماه در مسجد وکیل شیراز دایر است و علاقه‌مندان به هنر عکاسی و آیین‌های عاشورایی می‌توانند از این نمایشگاه تا پنج‌شنبه این هفته بازدید داشته باشند.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در نیمه دوم آبان ماه در شیراز گفت: در واقع برپایی چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی (سوگواره میراث مراثی) جزو پیش رویدادهای تخصصی جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است.

او ادامه داد: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که ارسال آثار از ۱۶ تیرماه آغاز‌ شده و تا سی شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: برگزاری پیش رویدادها و همایش‌های تخصصی این جشنواره در قالب نشست‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های حوزه صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همچنین شناسایی فرصت‌های همکاری بین‌‌المللی و تحقق این فرصت‌ها، آماده‌سازی مکان‌ها برای اجرای هنرهای نمایشی و آثار موسیقایی و برنامه‌های هنری - فرهنگی و... ازجمله اقداماتی است که در سطح استان در حال انجام است.

گفتنی ست؛ در این نمایشگاه ۳۰ عکس از آیین‌ها و رسوم عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در معرض دید عموم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه