English

معاون آموزش و پرورش استان خبر داد؛

آموزش سوادآموزی به ۱۱۷ نفر از مددجویان فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: با همکاری مسئولان ندامتگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۱۷ نفر از مددجویان را در ۳ دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال باسواد کنیم و امید می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

آموزش سوادآموزی به ۱۱۷ نفر از مددجویان فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رحیم کامیاب معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، بی سوادی را عامل اصلی آسیب های اجتماعی و گرایش به ارتکاب جرم دانست و افزود: آموزش مهارت های زندگی از مهمترین اهداف سازمان نهضت سوادآموزی برای مددجویان ندامتگاه ها می باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، انقلابی و ارزشی در سوادآموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کامیاب افزود: ندامتگاه ها به صورت مستمر مشخصات افراد را برای پالایش و بررسی وضعیت سواد برای ما ارسال می کنند که پس از واجد شرایط بودن ثبت نام در دوره های سوادآموزی، اقلام آموزشی به صورت رایگان برای شرکت در دوره های سوادآموزی در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همانطور که می دانیم رابطه فقر و جرم رابطه ای مستقیم است و هرچه فقر در منطقه ای بیشتر باشد شاهد افزایش جرائم در آن منطقه خواهیم بود لذا باید با هماهنگی سایر نهادها فعالیت هایی در زمینه کاهش فقر در جامعه پیش بینی گردد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، هدف از ارائه آموزش به مددجویان زندانی را توانمندسازی آنان و بازگشت به زندگی شرافتمند در جامعه برشمرد.

کامیاب افزود: تقویت مراکز یادگیری در ندامتگاه ها منجر به تلفیق سوادآموزی و مهارت زندگی، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر، افزایش اطلاعات و توانمندی های عمومی، ترویج فرهنگ تعاون و همکاری و توانمند سازی برای راه اندازی کسب و کار در بین مددجویان زندان می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه بی سوادی، زندان فکر و اندیشه است اظهار نمود:  تلاش خواهیم کرد با شناسایی ظرفیت‌های موجود در ندامتگاه های استان و با هم‌اندیشی و هم‌افزایی به راهکارهای عملی در جهت ارتقا سطح سواد در استان و ریشه کنی بی سوادی دست یابیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ با همکاری مسئولین ندامتگاه ها توانستیم ۱۱۷ نفر از مددجویان را در ۳ دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال با سواد سازیم و امیدواریم با گسترش همکاری ها بتوانیم برای سال تحصیلی جدید نیز اهداف مورد انتظار را به خوبی برآورده سازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه