English

نماینده ولی فقیه در فارس:

فروپاشیدگی خانواده، خود به خود جامعه و تمدن را از بین می‌برد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: فروپاشیدگی خانواده، مانند سرطان که در بدن، سلول‌ها را از بین می‌برد، جامعه و تمدن بشری را نابود می‌کند.

فروپاشیدگی خانواده، خود به خود جامعه و تمدن را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به ۲ آیه سوره مبارکه هود که امروز جامعه جهانی و کشور ما به آن مبتلا است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم ١۴ بار داستان قوم لوط را بیان فرموده است و به تعبیر جامعه امروزی در قوم لوط قاعده خانواده موجب فروپاشی شد.

وی افزود: فروپاشیدگی خانواده، خود به خود جامعه و تمدن را از بین می‌برد، همانند سرطان که در یک بدن سلول‌ها را از بین می‌برد و نهایتا کل بدن از بین می‌رود جامعه‌ای که خانواده را از دست می‌دهد، سلول بنیادی جامعه از دست می‌رود و همانند سرطان همه جامعه را دربرمی‌گرد و نابود می‌کند.

امام جمعه شیراز، اقدام سفیر استرالیا در کشورمان در انتشار عکسی برای تبلیغ و حمایت از همجنسگرایی را رفتاری زشت توصیف کرد و ادامه داد: دنیای لیبرال دموکراسی به اسم آزادی آمد و هرگونه رابطه جنسی را مجاز شمرد در حالیکه قرآن کریم و یهودی ها و مسیحی‌ها آن را حرام دانسته‌اند.

او اظهار کرد: جامعه شناسان و فیلسوفان غربی می‌دانند این اتفاق برای جامعه آنها سم است اما باز هم مرتکب می شوند اما تداوم این رفتارها تمام ارزش های اخلاقی و دینی را در دنیا به نابودی می کشاند.

آیت‌الله دژکام افزود: امروز رسالت ایرانی جماعت این نیست که بنشیند و خیال کنیم فقط شهر و دیار ما مهم است؛ بله، شهر مهم است، اما چیزی که نابود می‌شود، همه ارزش‌های اخلاقی و دینی در دنیا است.

امام جمعه شیراز، با اشاره به سیاست های کلی خانواده در نظام اسلامی که حدود ۱۰ سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده گفت: رهبری در آن مقطع و برای جلوگیری از فتنه فروپاشی خانواده دستور را صادر فرموده‌اند و بنابراین اگر ما در اجرای سیاست ها و دستورات نائب امام زمان (عج) کوتاهی کنیم به خودمان لطمه می‌زنیم.

آیت الله دژکام افزود: یکی از مباحث مطرح شده در این سیاست های کلی این است که جامعه‌ای خانواده محور ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اروپا زندگی انفرادی و همانند حیوان به هر شکل رفع نیاز کردن رواج یافته و یا کسی خانواده تشکیل نمی دهد یا اگر تشکیل بدهد فرزند نمی خواهد و می گویند کمبود جمعیت را نیز با مهاجرت پذیری جبران می کنیم.

او اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما می خواهیم در مقابل رفتارهای غلط و قبیح حاکم بر دنیا جامعه‌ای خانواده محور درست کنیم چرا که تقویت و تحکیم خانواده مهم است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: رهبری در سیاست های کلی فرمودند که تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان باید جزو برنامه‌های هفتم توسعه باشد و در فصل شانزدهم این برنامه نیز ناظر به همین خانواده است.

آیت الله دژکام افزود: ما نسبت به سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده فرمودند عقب هستیم و دنیا از آن طرف فشار می‌آورد و بی حجابی ها را تبلیغ می کنند چرا که می‌خواهند بیماری خودشان را به ما نیز سرایت دهند.

وی اظهار کرد: همه مردم موظفند به هر شکلی که می توانند با این نوع تفکر و نگاه مقابله کنند و این مسلما خلاف دین و سیاست های کلی است و باید با آن مقابله شود و کوتاهی در این زمینه بخشودنی نیست.

آیت الله دژکام با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن، گفت: کرانه باختری در جریان قرارداد اسلو و زمانی که یاسر عرفات زنده بود، قراردادی با اسرائیل بستند که به عنوان یک دولت فلسطینی بخواهند زندگی کنند و از همان اول که این قرار داد بسته شد و دولت شکل گرفت، خود فلسطینی های این منطقه فهمیدند که رژیم صهیونیستی خیانت می کند. سال های متمادی گذشته است و متاسفانه جریان هایی که در کرانه باختری وجود داشتند و مسلح بودند، همه اسلحه خود را تحویل دادند.

وی افزود: این سالیان طولانی گذشت، مردم کرانه باختری متوجه شدند که نمی توان بدون جنگ حق خود را بگیرند و هر زمان که اسرائیلی ها به اسم صلح جلو آمدند کلاه سر فلسطینی ها رفته و حقی از آن را ضایع کردند بنابراین در سال های اخیر در فکر مردم کرانه باختری این تفکر زنده شده که نمی شود با سنگ (همانند انتفاضه های گذشته) در مقابل اسلحه دشمن ایستاد بنابراین دوباره می خواهند مسلح شوند، امروز الحمدالله می بینیم و شواهد مختلفی وجود دارد که عده ای از این جریانات به سلاح دست پیدا کردند.

به گفته دژکام، مسلح شدن مردم کرانه باختری و همصدایی با غزه قدرتی ایجاد می کند که اسرائیل نمی تواند در مقابل آن ها ایستادگی کند چراکه ۱۰ ماه با غزه جنگید و نتوانست کاری کند. این مسیر مقاومت شروع شده و جز به بیداری مردم کل فلسطین، مشکل وجود رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.

وی اظهار کرد: دیدیم کشور های عربی چگونه برخورد کرده و در این ایام متاسفانه ۴ بندر از مصر کالا های رژیم صهیونیستی را تامین کردند.مردم این کشور ها چه نشسته اند و خجالت نمی کشند که جلوی خودشان فلسطینی ها کشته می شوند؟ امیدوار هستیم آنچه از ظلم باعث بیداری مردم شود که راهی جز مقاومت ندارند. 

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مردم فلسطین خودشان می توانند حق خود را بگیرند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه مردم فلسطین بیدار شوند و امیدواریم این بیداری که شکل گرفته عمیق شود و به نابودی هرچه سریع تر اسرائیل ختم شود و مردم فلسطین هرچه سریع تر به خانه های خود برگردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری ۱۷ شهریورماه، گفت: در سالی که انقلاب اسلامی شکل گرفت در این روز، اتفاقات مهم و آموزنده ای رخ داد که مایه درس عبرت است از این رو واقعا اگر که هزاران سال در مورد آن روز صحبت شود و نوشته شود، کم خواهد بود.

آیت الله دژکام ادامه داد: در آن روز، در میدان ژاله تهران جوانان ما را به گلوله بستند و در این بین، اسرائیلی ها وسط تانک های میدان ایستاده بودند همچنین به ساواک شاه، اسرائیلی ها آموزش می دادند و مستشاران آمریکایی نیز  وسط تهران حضور داشتند اما امروز می بینید به واسطه انقلاب اسلامی، آمریکایی ها چندین هزار کیلومتر از کشورمان به عقب رفته اند و می بینید اسرائیلی ها چه بر سر ملت های فلسطینی می آورند بنابراین مستکبران اگر قدرت پیدا کنند ایرانی ها نیز به همین وضع دچار می شوند و در تاریخ بخوانیم که در گذشته چه بر سر ایرانی ها آوردند.

وی گفت: اکنون نیز مستکبران و اسرائیلی ها به دنبال ظلم بر مردم ما هستند اما ملت ایران همیشه بیدار است و با فریاد بلند به همه مستکبران می گوید که "آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت"، روز عزت مسلمانان و منتظران امام زمان(عج) فرا می رسد.

آیت الله دژکام در پایان گفت: روز پنج شنبه هفته آینده ۸ ربیع الاول روز شهادت آقا و مولای ولی عصر ما، وجود مقدس امام حسن عسکری علیه السلام است که انشاالله همه نسبت به ساحت مقدس ایشان عرض ادب کنیم و جمعه آینده روز نخست حکومت امام زمان(عج) که بر همه مسلمانان و مومنان مبارک باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه