English

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس صادر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش بینی تولید ۱۸ هزار و ۹۷ تن پسته خشک در فارس خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس به شهرستان‌ های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس صادر می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجتبی دهقان پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیش بینی تولید ۱۸ هزار و ۹۷ تن پسته خشک از سطح ۲۸ هزار و ۶۰۳ هکتار باغ پسته بارور در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه از ۳۴ هزار و ۱۷۳ هکتار باغ پسته این استان، پنج هزار و ۵۷۰ هکتار آن غیر بارور است، افزود: برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی ریز، سروستان و خرامه و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، احمدآقایی، علی اکبری و اوحدی است.

دهقان پور با اشاره به اینکه میانگین تولید پسته خشک کشور ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد: باغی در استان فارس با عملکرد ۱۵ تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول، ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: میزان صادرات پسته از استان فارس در سال گذشته ۵۴ تن با ارزآوری ۳۵۵ هزار دلار بود که سود اقتصادی مطلوبی برای باغداران به همراه داشت و امیدواریم امسال نیز مانند گذشته با صادرات این محصول ارزشمند، شاهد رونق کسب و کار آنها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه