English

معاون وزارت آموزش و پرورش:

استمرار برنامه های پروژه مهر تا پایان سال تحصیلی/جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اولویت قرار گیرد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر با بازگشایی مدارس پایان نمی یابد بلکه فعالیت های اصلی این پروژه تازه آغاز می شود و تا انتهای سال تحصیلی استمرار دارد، گفت: مسئله جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت ادارات آموزش و پرورش قرار گیرد.

استمرار برنامه های پروژه مهر تا پایان سال تحصیلی/جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان فارس و در بازدید و بررسی از پروژه مهر و وضعیت بازگشایی مدارس این استان، اظهار کرد: در آستانه بزرگترین اتفاق اجتماعی یعنی بازگشایی مدارس هستیم که همه دستگاه ها را مشغول می کند.

وی افزود: پروژه مهر با بازگشایی مدارس پایان نمی یابد بلکه فعالیت های اصلی این پروژه تازه آغاز می شود و این پروژه تا انتهای سال تحصیلی استمرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به تجارب سال قبل، امسال تلاش کردیم در پروژه مهر، مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: امسال همه تقویم فعالیت ها به جلو کشیده شد لذا ثبت نام ها، ساماندهی نیروها، کلاس بندی ها و برگزاری آزمون های شهریور در مردادماه و اعلام نتایج تا بیست مرداد، صدور ابلاغ ها و ...، پیش از موعد هرساله انجام شد. 

کاظمی خاطرنشان کرد: کلاس بندی گام مهمی در پروژه مهر است لذا شایسته است میزان کلاس بندی استان به صدرصد تبدیل شود.

وی ادامه داد: ثبت نام کتاب های درسی نباید به روزهای آخر شهریور موکول شود چرا که پروسه ارسال کتب درسی زمان بر است و ممکن است روزهای ابتدایی سال دانش آموز بدون کتاب باشد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: مسئله جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت ادارات آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی هر بازمانده از تحصیل را یک آسیب اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: مدیران مدارس با برقراری تماس با خانواده هایی که تاکنون فرزندانشان را ثبت نام نکرده اند علت را جویا و برای ثبت نام آنها اقدام کنند تا آمار بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: در پروژه مهر که از ابر پروژه های آموزش و پرورش است در ابتدای فعالیت پروژه مهر، کمبود نیروی انسانی داشتیم اما با برنامه ریزی های انجام شده این آمار تاکنون به کمتر از یکصد نفر رسیده است.

فرشید قاسمی افزود: جلسات مستمر با مناطق و شهرستان با تراکم زمانی انجام و کلیه مسائل مربوط به پروژه مهر را روزانه پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: در مانور بازگشایی مدارس آمادگی مدارس را مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر چالش هایی بود به رفع آنها بپردازیم. 

قاسمی اضافه کرد: توسعه متوازن هنرستان ها را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با ایجاد بیش از یکصد رشته محل جدید، ۹ هنرستان مستقل و ۱۸ هنرستان ضمیمه در استان این امر را محقق کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه