English

استاندار فارس:

چرخه گردشگری فارس با دو ابزار صنایع دستی و میراث فرهنگی توسعه می یابد

استاندار فارس با اشاره به میزبانی فارس از جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی گفت: از فرصت پیش آمده استفاده می کنیم تا با دو ابزار صنایع دستی و میراث فرهنگی استان فارس نسبت به گذشته در چرخه مثبت گردشگری قرار گیرد.

چرخه گردشگری فارس با دو ابزار صنایع دستی و میراث فرهنگی توسعه می یابد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سومین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره‌ چند رسانه ای میراث فرهنگی که با حضور صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران برگزار شد، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و ولادت امام جعفر صادق علیه السلام، از رقابت قابل توجه بین استان های مختلف کشور برای میزبانی از سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای گردشگری سخن گفت و افزود: با توجه به جایگاه استان فارس که در هر چهار حوزه گردشگری، تاریخی، طبیعی، زیارتی و سلامت دارای ظرفیت و استعداد است، میزبانی این جشنواره به فارس واگذار شد.

استاندار فارس با اشاره به فرمایش مقام معظم مبنی بر جایگاه گردشگری فارس و ضرورت استفاده از ظرفیت های آن، به تشریح چهار حوزه گردشگری استان پرداخت و گفت: فارس، بیشترین تعداد امامزادگان کشور را دارد و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی است که زمینه گردشگری مذهبی را فراهم آورده است. ۵ اثر تاریخی ثبت جهانی و ۳۰۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی ظرفیت بی نظیری برای گردشگری تاریخی است. محیط های جذاب، متنوع و مفرح طبیعی موجود در سراسر فارس زمینه گردشگری تفریحی را فراهم آورده است و همچنین وجود نخبگان پزشکی و تجهیزات بروز مورد نیاز در علم پزشکی این استان را به قطب درمان برای بسیاری از کشورها بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل کرده است.

ایمانیه با اشاره به تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در این استان افزود: در این زمینه نیز از شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و آباده به عنوان شهر جهانی منبت یاد می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: از فرصت پیش آمده استفاده می کنیم تا با دو ابزار صنایع دستی و میراث فرهنگی استان فارس نسبت به گذشته در چرخه مثبت گردشگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی می تواند گردشگری جدی تری در پی داشته باشد، از برگزاری تعداد قابل توجهی جلسات استانی در راستای برگزاری این رویداد بین المللی سخن گفت و ضمن دعوت از مقام عالی وزارت برای حضور در استان فارس، از افزایش سرعت انجام امور در ایام باقی مانده برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد خبر داد و با اشاره به برگزاری چندین پیش رویداد در راستای این جشنواره گفت: با توجه به در پیش بود سالروز بزرگداشت روز حافظ، از رئیس محترم جمهور به منظور شرکت در این برنامه که بعنوان یکی از پیش رویدادهای این جشنواره محسوب می شود دعوت کرده ایم به استان فارس سفر کند.

استاندار فارس با بیان اینکه در ماه های باقی مانده در حوزه زیرساخت های امکان گردشگری در تلاش هستیم قسمت عمده ای از مشکلات را با کمک وزارت میراث فرهنگی مرتفع کنیم، از وزیر میراث خواست برای ثبت یک برند با نام شیراز و ثبت آن مخصوص صنایع دستی استان دستورات لازم را صادر کند و ابراز امیدواری کرد در این جشنواره از جایزه شیراز نیز رونمایی شود.

وی در پایان سخنان خود نیز خواستار تفویض اختیار بیشتر به استان ها در مباحث مرتبط با گردشگری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه