English

مشاور استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس/ تداوم برنامه‌های کنسرت در مجموعه جهانی تخت جمشید

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استانداری فارس بر لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس تاکید کرد و گفت: ​باید ترتیبی داده شود که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد، نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه‌ کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و با افتخار در این شهر قدم بردارد.

لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس/ تداوم برنامه‌های کنسرت در مجموعه جهانی تخت جمشید
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدباقر کشفی رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس در نشست هم اندیشی اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی با اصحاب رسانه در شیراز گفت: یک جشنواره با این گستره و عظمت بدون همراهی حضور پررنگ رسانه ها شکل نمی گیرد.

او، تراز استان فارس را یک تراز بالا عنوان کرد و افزود: همه فعالیت هایی که در ستاد انجام می شود به یک سمت و در سوی دیگر فعالیت همه رسانه هاست که می توانند به معرفی این جشنواره و اثر بخشی آن کمک کنند.

کشفی با اشاره به اینکه ما متوجه جایگاه حضور رسانه هستیم و عدم حضور و غیبت آن چه خسرانی به فارس می زند، اظهار کرد: امروز فرصت معرفی میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس و چهره هایی که در فارس بوده اند به وجود آمده  و این جشنواره باید به خوبی اطلاع رسانی شود.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره  بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی فارس افزود: رسانه می تواند همراهی مردم را ایجاد و فراهم کند، در خصوص حافظ و سعدی شناسی گفتگوی زیادی انجام شده است و بارها تخت جمشید را نمایش داده ایم و گذر زندیه را به تصویر کشیده ایم اما عظمت و دارایی تمدن و تاریخ فارس به قدری گسترده است که کارهایی که تاکنون انجام شده کافی نیست.

کشفی گفت: این جشنواره فرصتی است برای رسانه تا در راستای معرفی همه داشته های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و ... استان فارس و شیراز، قلم فرسایی کند.

او با بیان اینکه فارس دروازه تاریخ و تمدن ایران است و در دنیا ایران را به نام فارس می شناسند، افزود:  رسانه ها باید با زبان های مختلف در قالب ها و ساختارهای مختلف در قالب هنری به معرفی بپردازند.

مشاور ارشد استاندار فارس افزود: استان فارس ۵ حوزه مهم تاریخی، گردشگری، طبیعی، مذهبی و فرهنگی را در کنار هم دارد. یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، ۷۰ مسجد تاریخی، ۲۴۰ امامزاده و آثار ارزشمند تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان نشان از تمدن تاریخی فارس دارد.

به گفته او هر خبرنگار و عکاس با هر ابزاری که دارد باید برای این همه دارایی کاری کند و هویت فارس را به نمایش بگذارد.

کشفی ادامه داد: باید ترتیبی داده شود که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد. نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه‌ کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و با افتخار در این شهر قدم بردارد.

او بر لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس تاکید کرد و گفت: این رویداد یک رویداد مردمی است و رسانه ها در حضور مردم نقش دارند و در گوشه گوشه استان باید شاهد اتفاقاتی باشیم که هنرمندان و فرهیختگان فارس به ایفای نقش بپردازند و فارس را می توان معرفی کرد و باید فرایند معرفی بیشتر شکل گیرد.

برگزاری ۳۵ پیش رویداد سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در فارس

ثابت اقلیدی+ میراث فرهنگی فارس

محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این نشست، با تأکید بر اینکه با معرفی آثار یک استان در چنین جشنواره ای، بازار و فروش محصولات فرهنگی رونق می‌گیرند، تصریح کرد: به همین دلیل فارس میزبان سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه میراث فرهنگی خواهد بود که این جشنواره ۱۵_۲۰ آبان ماه در شیراز برگزار می شود و فرصتی برای ارائه آثار هنرمندان، پژوهشگران، فعالان و علاقمندان به میراث فرهنگی استان فارس و شهر شیراز است که متقاضیان می‌توانند آثار فاخر تولید شده خود را در این زمینه ارائه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه فارس توانست میزبانی این رویداد را کسب کند و بالغ بر ۳۵ پیش رویداد را پیش بینی کرده ایم که عموما برخی از آن جنبه آموزشی دارد و هدف اینست که سطح دانش تخصصی را ارتقا دهیم و به دنبال شور و نمایش نیستیم، اظهار کرد: ارائه آثار در ۵ محور مختلف صورت می‌گیرد که شامل موضوع‌های میراث فرهنگی و رویدادهای مهم تاریخی فارس مانند هخامنشیان، ساسانیان، آل بویه، آل مظفر، آل اینجو، اتابکان فارس و دوره زندیه است.

او ادامه داد: محور دوم، میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی استان فارس، آثار تاریخی نقش برجسته‌های باستانی، آثار ثبت جهانی فارس و بافت تاریخی شیراز را شامل می‌شود.

ثابت اقلیدی میراث معنوی شیراز که شامل معرفی سومین حرم اهل بیت(ع)، آستان حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و امامزادگان فارس، آیین‌ها و مراسم مذهبی محرم و صفر، مراسم تعزیه، آیین‌ها و سنت‌های بومی و محلی، فرهنگ اقوام، موسیقی محلی و کوچ عشایر را سومین محور دانست.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی، محور چهارم را شامل هنرهای سنتی و آرایه‌های معماری، صنایع دستی، دست آفریده‌های تاریخی و معماری، تزیینات بنا و مشاغل دانست و گفت: مفاخر و نام‌آوران استان فارس در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، هنری، علمی، اجتماعی، دفاع مقدس و ورزش می‌توانند آثار خود را ارائه کنند و این موضوعات جزو محور پنجم هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: آثار ارسالی می‌تواند مبتنی بر متن، تعاملی، صوتی و تصویری باشد و مهلت ارسال آثار برای جایزه شیراز در این جشنواره تا ۱۵ مهرماه است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سامانه ch_festival.mcth.ir ارسال کنند.

جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی نقطه عطفی در گردشگری استان فارس است

میراث فرهنگی فارس

حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست اظهار داشت: جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی نقطه عطفی در گردشگری استان فارس است.

وی بیان داشت: در هفته وحدت شاهد برگزاری گذر هنر نبوی و برگزاری رویداد های قرآنی خواهیم بود این در حالی است که از دوم مهر ماه جشنواره مهر سینما برگزار خواهد شد.

وی از اکران مستند مفاخر استان فارس در قالب ویژه برنامه « سیمرغ» خبر داد و ادامه داد: از پنجم مهر ماه برنامه‌هایی در اماکن تاریخی و گردشگری و در جوار آرامگاه حافظ برگزار می‌شود. اجرای تئاتر چند رسانه‌ای «لسان الغیب» را خواهیم داشت که یکی از حرفه‌ای‌ترین گروه‌های اجرا طی ۱۰ شب به اجرای زندگینامه حافظ شیرازی در قالب نور، تصویر و صوت می‌پردازند و تلاش خواهیم کرد این اثر یک کار ویژه‌ باشد.

قانعی با اشاره به اینکه در پاییز امسال هزار صندلی به مجموعه سینمایی فارس اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری هفته کتاب در آبان ماه قرار است ویژه برنامه های مختلفی برگزار شود.

وی برگزاری رویدادها را در اماکن گردشگری و تاریخی استان نکته مهمی دانست و افزود: بعد از اجرای کنسرت علیرضا قربانی در حال برنامه‌ریزی برای برنامه ویژه دیگری در تخت جمشید هستیم.

میراث فرهنگی فارس

میراث فرهنگی فارس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه