English

امام جمعه شیراز:

محوریت ادب، در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تعلم از هفته آینده، گفت: محوریت ادب در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش باید مورد تاکید قرار بگیرد. عزیزان ما، مدیران دبستان‌ها، معاونین، معاون تربیتی و معلم‌ها باید مراقب باشند که ادب آموز باشند.

محوریت ادب، در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تبریک سراسر نور و برکت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: روز گذشته در حافظیه شاهد اهدای یک هزار جهیزیه برای جوانان با کمک خیرین بودیم که بسیار به آن توصیه می‌شود و امیدواریم ادامه‌دار باشد تا به فراهم شدن زمینه خوشبختی نسل جوان هم کمک کند.

امام جمعه شیراز گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، ۲ نعمت است که همواره ناشناحته می‌ماند و مورد ناسپاسی قرار می‌گیرد و ناشناخته می ماند اول امنیت و دیگری عافیت و سلامتی است که باید قدر دانسته شود.

آیت الله دژکام با اشاره به انفجارهای روزهای گذشته بیروت که امنیت و سلامت مردم لبنان را تهدید کرد، ادامه داد: اینکه نعمت‌های سلامتی و امنیت را خداوند به ما عطا کرده باید در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای مسئول امنیت می خواهد، افزود: امنیت درون شهرها، امنیت مرزها، امنیت مردم از نظر فضای مجازی با کیست؟ رهبری فرمود در عرصه فضای مجازی ما حکمرانی نمی کنیم یعنی امنیت بچه های ما در فضا را کسی به عهده نمی گیرد.مسئولیم و باید به فکر بچه ها و خانواده ها باشیم.این امنیت را بایستی در همه ابعادش دقت داشته باشیم.

ایت‌الله دژکام در ادامه در خصوص جرم و جنایت صهیونیستی که در لبنان رخ داد، بیان کرد: مردم باید به کمک مسئولین بیایند چون این کارها را نفوذی ها انجام می دهند، کسی نگوید به من ارتباط ندارد چون نفوذی ها این غلط ها را انجام می دهند، مردم ما همان طور که در جریان ترور آمدند و جلوی تروریست ها گرفته شد امروز هم در قضیه نفوذ دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن، باید دقیق و حساس باشند و اگر احتمال دادند ممکن است خطری باشد فوری به مسئولین مربوطه گزارش دهند و مسئولین هم با جدیت پیگیری و اقدام کنند و این وظیفه مردم است.

آیت الله دژکام افزود: در این صورت اگر کسی بخواهد غلطی بکند و دست به اقدامی علیه کشور بزند، می‌داند که ذره بین یک ملت بزرگ می بیند و با آن مقابله می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی خاص که اطلاعات باشد باید وظایف خود را در این زمینه‌ها با توکل بر خدا خیلی جدی پیش ببرند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در سال‌های اول انقلاب برخی افراد ساده و بازی خورده دشمن می‌گفتند هواپیمای جنگی به چه درد می‌خورد که در دولت موقت بودند و از این حرف‌ها زده شد. بعد آمدیم موشک بسازیم برخی از تریبون‌های مهمی گفتند موشک به چه درد ما می‌خورد؟ اگر امروز شما موشک نداشتید نتانیاهو تا وسط تهران را بمباران می‌کرد و دشمنان از موشک شما می‌ترسند. ما باید برای امنیت خود خرج کنیم وگرنه دشمن وارد می‌شود.

وی بیان کرد: دستگاه های نظامی ما با کمال اقتدار باید از عرصه جنگ سایبری تا جنگ زمینی در مرز ابرازهای خود را کاملا به روز کنند و دائما درصدد این باشند که قدرت نظامی خود را تقویت کنند چون این باعث امنیت ما می شود.

آیت الله دژکام افزود: امروز کشور ما از کشورهای امن است و شکرگذار این نعمت هستیم اما باید قدردان کسانی که این امنیت را برای ما ایجاد کردند نیز باشیم.

نماز جمعه شیراز

امام جمعه شیراز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: فراموش نکنیم جوانانی حتی روز‌های اول جنگ اسلحه انفرادی وجود نداشتند، اما جانشان را سپر کرده و کشور را حفظ کردند. شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس اگر منتظر می‌ماندند که ابزار جنگ بیاید اصلا جنگ جلو نمی‌رفت، گفتند هر چه ما ابزار نداریم نیروی انسانی قوی داریم و جبران می‌کنیم.

وی اضافه کرد: باید قدردان ارتشیان، سپاهیان و بسیجی‌هایی باشیم که سالیان دراز این زحمت را در جنگ کشیدند. آن روز آنها ایستادند که امروز دشمن از حمله مستقیم به ایران می‌ترسد و می‌داند دوباره همان جوان‌ها پیدا می‌شوند و کاری می‌کنند که در یک عملیات ۳۶ هزار اسیر گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در فارس به هفته وقف اشاره کرد و ادامه داد: وقف در فارس جای کار زیاد دارد و امیدواریم وقف در خدمت مردم و ثوابش برای موافقان باشد.

وی با تاکید بر این که محوریت آموزش و پرورش به خانواده باز می‌گردد ادامه داد: در بهار تعلیم و تعلم، هزینه برای بعضی از خانواده‌ها زیاد است، اما مردم با فرهنگ فارس هیچ گاه نگذاشته اند فرزند همسایه به دلیل گرفتاری مالی، از ادامه تحصیل بازماند.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: خانواده مهم است و نگذارید خانواده در جامعه متلاشی شود، چون محور است و باید به خانواده و مسئولیت والدین خیلی اهمیت دهیم. پدر و مادر عزیز شما هستید که بچه را سعادتمند و بهشتی می‌کنید و معلمان کمک کار شما هستند، با این نگاه اگر جلو رویم بار کار بسیار سبک‌تر می‌شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ورودی دبستان‌های ما در سطح کشور بیش از یک میلیون هستند و حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز امسال، سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند. در سن دبستان مسئله تربیت و ادب اولویت اول و مسئله دانش اولویت دوم است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه محوریت ادب در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش باید مورد تاکید قرار بگیرد گفت: عزیزان ما، مدیران دبستان‌ها، معاونین، معاون تربیتی و معلم‌ها باید مراقب باشند که ادب آموز باشند. اگر ادب را یاد گرفت در سن‌های دیگر می‌تواند عقب ماندگی علمی خود را جبران کند، اما اگر ادب یاد نگرفت دیگر این چوب خشکی می‌شود که به قول سعدی گفت جز به آتش راست نشود، چوب خشک تحویل جامعه ندهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه