English

معاون وزارت آموزش و پرورش:

دولت چهاردهم سعی دارد فرصت بیشتری برای نقش آفرینی موثر زنان در جامعه ایجاد کند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: دولت چهاردهم سعی دارد فرصت بیشتری برای نقش آفرینی موثر زنان در جامعه ایجاد کند لذا رفاقت را به جای رقابت انتخاب کنیم و با وفاق ملی برای توسعه کشور تلاش کنیم.

دولت چهاردهم سعی دارد فرصت بیشتری برای نقش آفرینی موثر زنان در جامعه ایجاد کند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین استانی زنگ مهر، ایثار و مقاومت و آغاز رسمی سال جدید تحصیلی در دبیرستان راضیه ناحیه ۴  شیراز، با تبریک بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز امروز سال تحصیل خود را در بیش از ۱۰۶ هزار واحد آموزشی آغاز می کنند.

وی افزود: از این آمار، بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

حکیم زاده گفت: تحصیل یک فرصت است که دانش آموزان باید آن را غنیمت بشمارند و آینده خود را به وسیله آن ترسیم کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: خانم ها علاوه بر تحصیل و نقش آفرینی در جامعه مسئولیت مادری را نیز بر عهده دارند و من افتخار دارم که همزمان با مادر بودنم با فرزندم درجات علمی را باهم گذراندیم.

وی خطاب به دانش آموزان دختر ادامه داد: امروز به تحصیل و اشتغال برای نقش آفرینی در جامعه فکر کنید زنانی که در پیشبرد جامعه نقش داشتند کسانی بودند که از همه فرصت ها استفاده کردند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه استان فارس مقام های ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف به دست آورده، است، عنوان کرد: همه ما به مسلمان بودنمان افتخار می کنیم چرا که اسلام بیشترین ارزش را به زنان داده است اجازه ندهیم این نقش از ما گرفته شود و دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم، خداوند همچنان که برای مردان نقش تعیین کرده بر نقش آفرینی زنان نیز تاکید فرموده اند.

حکیم زاده افزود: خداوند در قرآن برای مثال زدن از زنان سخن به میان آورده است که یکی از آنها آسیه همسر فرعون است که در بهترین شرایط زندگی می کرد اما به خاطر ایمانش از جایگاهش دست کشید. 

وی ادامه داد: در جای جای قصه های قرآنی، داستان زنان آورده شده است و در مورد مادر موسی سخن گفته شده است، خداوند در قرآن صبر ستودنی مادر حضرت موسی را بیان کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به نقش بزرگی که خداوند در قرآن به ما زنان داده است باید به وجود خود افتخار کنیم.

وی گفت: دولت چهاردهم سعی دارد فرصت بیشتری برای نقش آفرینی موثر زنان در جامعه ایجاد کند، لذا رفاقت را به جای  رقابت انتخاب کنیم و با وفاق ملی برای توسعه کشور تلاش کنیم.

حکیم زاده افزود: ما همه مدیون معلمانمان هستیم و اگر معلمان ما نبود ما امروز اینجا نبودیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم موفقیت های استان فارس در عرصه های مختلف همچنان استمرار یابد.

خاطر نشان می شود: زنگ آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس همزمان با این مراسم در بیش از هفت هزار و هشتصد آموزشگاه سراسر استان فارس نواخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه