English

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس:

دانشجویان غیر ایرانی سفیران و مبلغان فرهنگی برای فارس و شیراز در دنیا محسوب می‌شوند

مشاور عالی شورای سیاست گزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی و رییس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس گفت: دانشجویان غیر ایرانی سفیران و مبلغان فرهنگی برای استان فارس و شهر شیراز در دنیا محسوب می‌شوند و انتظار است جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این مرزوبوم را به مردمان کشورشان معرفی کنند.

دانشجویان غیر ایرانی سفیران و مبلغان فرهنگی برای فارس و شیراز در دنیا محسوب می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدباقر کشفی رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس در نشست هم‌اندیشی با بیش از ۴۰ دانشجو غیر ایرانی در دانشگاه‌های شیراز که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، با اشاره به برخی از ویژگی‌های فرهنگی، ادبی و هنری در استان فارس افزود: این استان مهد تمدن فرهنگ ایران اسلامی است و همواره از فارس به‌عنوان ایران کوچک یاد می‌شود.

مشاور عالی شورای سیاست گزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: در استان فارس بیش از یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه و همچنین ۷۰ مسجد تاریخی وجود دارد و این استان در حوزه‌های مختلفی چون تاریخی، زیارتی، پزشکی و... قطب گردشگری است.

کشفی بابیان اینکه وجود ۱۳ اثر جهانی و بیش از ۳ هزار اثر ثبت‌ شده در فهرست ملی، فارس را از دیگر استان‌ها متمایز کرده است گفت: انتظار داریم دانشجویان غیر ایرانی در کنار تحصیل خود با آداب‌ورسوم مردم این استان و همچنین آثار تاریخی و گردشگری فارس بیشتر آشنا شوند.

در ادامه این نشست موسوی نژادیان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز طی سخنانی گفت: برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها جدایی از ارسال آثار و مباحث رقابتی بهانه‌ای برای شروع یک اقدام و تقویت جریانی است که مدنظر دستگاه‌های برگزارکننده این رویدادهاست. 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در واقع چنین جشنواره بین‌المللی که شیراز میزبانی آن را به عهده دارد بهانه‌ای برای شناخت بیشتر ایران و استان فارس به علاقه‌مندان به مباحث میراث فرهنگی و گردشگری است.

موسوی نژاد در ادامه خطاب به حاضرین در این نشست گفت: شما دانشجویان بهترین کارشناسان برای معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری ایران هستید و بی‌تردید با ایده‌ها و نگاه متفاوتی که دارید می‌توانید بر تقویت روابط ایران با کشورهای متبوع خود تأثیرگذار باشید.

در ادامه؛ حمید جاویدان مدیر هتل بزرگ شیراز نیز طی سخنانی بابیان اینکه دانشجویان همواره زاویه دید متفاوتی نسبت به دیگر اقشار جامعه دارند گفت: در حال حاضر برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز موقعیت مناسب و استثنایی به وجود آورده و این امکان برای دانشجویان غیر ایرانی فراهم‌شده است که دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را از هر آنچه در ایران و فارس می‌بینند را به تصویر بکشند و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

بنابراین گزارش نشست هم‌اندیشی محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس به‌ عنوان قائم‌ مقام دبیر و مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، محمدباقر کشفی مشاور عالی شورای سیاست گزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی و ریس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس به همراه موسوی نژاد معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های شیراز (دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز) با موضوع سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای‌ میراث فرهنگی) در هتل بزرگ شیراز برگزار شد.

گفتنی است این دانشجویان از کشورهای لبنان، یمن، کره جنوبی، اندونزی، عراق، پاکستان، افغانستان، هند، سوریه و تاجیکستان بودند. در این نشست نمایندگانی از دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها خود در مورد ایران و استان فارس پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه