English

معاون استانداری فارس:

پرهیز از خام فروشی سنگهای زینتی و فلزات قیمتی منجر به توسعه اقتصاد پایدار می شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: خام فروشی فلزات قیمتی و سنگ های زینتی یک آسیب بزرگ در زمینه اقتصادی و اشتغالزایی است و باید با فراهم کردن چرخه ارزش و تقویت زنجیره فرآوری در این زمینه گام های بلندی برداشت.

پرهیز از خام فروشی سنگهای زینتی و فلزات قیمتی منجر به توسعه اقتصاد پایدار می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در آیین افتتاح اولین آموزشگاه مدرن کشور در زمینه ساخت طلا و جواهرات در شیراز، هنر ایرانی را دارای قدمتی به بلندای تاریخ دانست و افزود: موظفیم این امانت را به شایستگی به نسل های بعد منتقل کنیم.

وی با تقدیر از مدیریت و سرمایه گذاران این مجموعه، اظهار داشت: این آموزشگاه با سرمایه گذاری ده میلیارد تومان در به روزترین تجهیزات مدرن طلاسازی، قرار است در تولید و بازارآفرینی طلا در کشور ایفای نقش کند.

او در بخشی از صحبت های خود خواستار اتخاذ تدابیری به منظور پرهیز از خام فروشی شد و اظهار داشت: متاسفانه در استان فارس ظرفیت های بسیاری داریم اما با خام فروشی منابع، متحمل ضربه های اقتصادی سنگینی می شویم، این خام فروش شامل محصولات نفت و گاز، انواع معادن، محصولات کشاورزی و باغی و... می شود.

فرخ زاده با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی و ضرورت حمایت از کار آفرینان اظهار داشت: خام فروشی فلزات قیمتی و سنگ های زینتی یک آسیب بزرگ در زمینه اقتصادی و اشتغالزایی است و باید با فراهم کردن چرخه ارزش و تقویت زنجیره فرآوری در این زمینه گام های بلندی برداشت.

وی با اشاره به این موضوع که مقدار ۶۰ گرم طلا، حدود هفتصد دلار قیمت دارد و برخی از سنگ های قیمتی با همان وزن تا یک میلیون دلار ارزش گذاری می شود افزود: توسعه کارگاه ها با ابزار و تجهیزات مدرن سنگ تراشی و جواهرسازی در کنار توجه به هنر ریشه دار ایرانی می تواند سهم ایران را در بازارهای جهانی و منطقه ای افزایش داده و مشاغل تخصصی متعددی را ایجاد نماید و رفاه حاصل از درآمد بالای این صنعت زمینه اقتصاد پایدار را فراهم نماید.

وی با اشاره به اهمیت میز صادرات صنایع دستی بیان داشت: همجواری با خلیج فارس و کشورهای علاقمند به کالاهای لوکس و نیمه لوکس فرصت منحصر به فردی را در افزایش تولید محصولات و‌تصاحب سهم بازار زیورآلات و فلزات قیمتی برای استان به همراه دارد‌.

فرخ زاده در حضور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت، خواستار بازنگری در حوزه قوانین مرتبط با صنایع دستی شد و اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی با آسیب «چند تولی گری» روبرو هستیم و دستگاه های متعددی نظیر میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای، صنعت و معدن، بنیادهای حمایتی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی «ره»، بهزیستی و... در این حوزه با خط مشی درون سازمانی خود فعال هستند که این در هم تنیدگی موجب تضعیف تولید و فروش داخلی و خارجی و افت کیفیت محصولات و ورود افراد فاقد آموزش به این حوزه گردیده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس قانون رفع موانع و حمایت از تولید را راهگشا توصیف کرد و خواستار تسری آن به مشکلات حوزه صنایع دستی شد و خاطرنشان کرد: با اصلاح قوانین متقاضیان در حوزه مجوزها، تولید، فروش و صادرات با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

او حمایت اقتصادی از فعالان صنایع دستی و حذف بروکراسی ها را ضروری برشمرد و افزود: با ارائه تسهیلات کم بهره تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ می توان گام های موثری در رونق  و حمایت از فعالان این عرصه برداشت.

گفتنی است مدیریت مجموعه بازارآفرین  نیز با تشکر از حمایت های معاونت گردشگری استانداری فارس و سازمان فنی و حرفه ای در توسعه فعالیت های این آموزشگاه و راه اندازی شعبه دوم و همچنین حمایت از میز صادرات صنایع دستی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در معاونت گردشگری نقش موثری در تسهیل امور مربوط به توسعه گردشگری و صنایع دستی در فارس داشت و سازمان های مرتبط با این دو حوزه، این معاونت را یاری دهنده خود در حل مشکلات ساختاری و کلان به ویژه در رفع مشکلات بخش خصوصی قلمداد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه