English

فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد؛

کشف بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و انهدام ۵۰ باند از سارقین در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

کشف بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و انهدام ۵۰ باند از سارقین در فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس امروز ۱۵ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است و مهمترین مساله در فراگیری هوشمندانه، رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی است.

وی افزود: قانونمندی و قانونمداری همگانی شرط لازم داشتن جامعه سالم و پویاست؛ بنابراین، تلاش برای ساخت یک جامعه قانون‌مدار، یکی از اهداف اصلی مدیران و حاکمان در عصر حاضر می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در صورت نهادینه شدن قانون مداری و قانون گرایی در یک جامعه، می‌توان انتظار رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشت.

سردار "حبیبی" عنوان داشت: یکی از اهداف سازمان پلیس ایجاد یک جامعه قانون‌مدار است و یکی از مهمترین دستاوردهایی که قانونمداری می‌تواند برای جامعه به ارمغان بیاورد، نظم و انضباط در جامعه می‌باشد.

سردار حبیبی در ادامه در تشریح عملکرد پلیس فارس، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، در ۶ ماهه اول سال جاری انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انهدام باند سارقان با بیش از ۱۴ هزار فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، منزل، احشام، قاپ زنی، اماکن خصوصی و اماکن دولتی در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار حبیبی با بیان اینکه با انجام اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس، ۵۰ باند از سارقان طی ۶ ماهه اول سال جاری منهدم شده است، گفت: در این راستا ۵ هزار و ۴۵۱ نفر سارق دستگیر و ۱۴ هزار و ۳۸۱ فقره انواع سرقت نیز کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه طی مدت گفته شده ۲۶ باند قاچاقچی و عناصر اصلی مواد مخدر منهدم و ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: دستگیری ۹ هزار و ۳۹۵ متهم در راستای جرائم مواد مخدر، دستگیری ۳ هزار و ۱۰۴ خرده فروش و جمع آوری ۵ هزار و ۵۹۱ معتاد متجاهر از عملکرد پلیس در این خصوص بوده است.

۱۶۷ نفر اراذل و اوباش در ۶ ماهه نخست امسال دستگیر شدند

دستگیری ۱۶۷ نفر اراذل و اوباش، دستگیری و طرد تعداد زیادی اتباع بیگانه غیرمجاز، کشف ۸۴ درصدی پرونده‌های پلیس فتا، کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت‌ها، افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت، کاهش ۱۷ درصدی متوفیان حوادث رانندگی درون شهری و کاهش ۱۶ درصدی متوفیان حوادث رانندگی برون شهری و ارائه مشاوره به حدود ۳۶ هزار نفر در مراکز مشاوره پلیس، از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد پلیس فارس، آنها را رسانه ای کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در پایان به مشاوره انجام شده به خانواده ها اشاره کرد و گفت: ترویج فضای مجازی برخی خانواده‌ها گرچه در خانه و کنار هم هستند اما بیشتر در فضای مجازی سیر می کنند و این امر مشکلات زیادی را دامنگیر خانواده‌ها کرده است لذا مرکز مشاوره پلیس فارس در سال جاری به ۳۶ هزار نفر مشاوره ارائه کرده است که امیدواریم خانواده‌ها بیشتر مراقب یکدیگر به ویژه فرزندان‌شان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه