English

استاندار فارس آمار و سرشماری را اقدامی واجب و مهم معرفی کرد

استاندار فارس با تاکید بر اینکه آمار و سرشماری را اقدامی واجب و مهم معرفی کرد، گفت: در دنیای جدید، بدون آمار صحیح هیچ گونه برنامه‌ریزی دقیق، جامع و منطبق با اهداف مد نظر امکان‌پذیر نخواهد بود.

استاندار فارس آمار و سرشماری را اقدامی واجب و مهم معرفی کرد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور مدیر کل دفتر محاسبه شاخص برنامه‌ها و سیاست‌های کلان مرکز آمار ایران در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، آمار و سرشماری را اقدامی واجب و مهم معرفی کرد و گفت: در دنیای جدید، بدون آمار صحیح هیچ گونه برنامه‌ریزی دقیق، جامع و منطبق با اهداف مد نظر امکان‌پذیر نخواهد بود.

استاندار فارس به روش‌های سرشماری و مزایا و معایب آن اشاره کرد و گفت: باید از روش‌های جدید برای انجام سرشماری استفاده کرد تا ضمن دقت کافی، اطلاعات لازم و مورد نیاز جمع آوری گردد.

وی پرداخت کمترین هزینه همراه با کسب بالاترین نتیجه را یکی از نکات قابل توجه در سرشماری عنوان کرد و افزود: باید برای سرشماری ۱۴۰۵ از هم اکنون آماده شوید؛ اگر امکاناتی نیز لازم است به خصوص در حلقه‌های سه گانه شهرداری، پست و سازمان آمار از هم اکنون تدبیر شود.

 نماینده عالی دولت در فارس از همه اعضای حاضر در جلسه و فرمانداران که به صورت بر خط در این جلسه شرکت داشتند خواست با تمام قوا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را برای سرشماری عمومی کشاورزی که از ۱۲ آبان ماه سال جاری تا ۲۶ آذر ماه و به مدت ۴۵ روز، همزمان با سراسر کشور انجام می شود، یاری کنند.

شایان ذکر است در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سال ۱۴۰۳ که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، پیشنهادهای کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا مطرح و این جلسه با تصویب حدود ۳۰ طرح به کار خود پایان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه