English

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌ محور توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سال گذشته

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت شرکت‌های فناور و دانش‌ بنیان مستقر در زیست بوم فناوری دانشگاه در تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌ محور جدید در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌ محور توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهاشم هاشم‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رابطه گفت: از بیش از ۷۰ محصول سلامت‌ محور جدید تولید شده، حدود ۴۰ محصول به صورت نمونه اولیه (پروتوتایپ) و نزدیک به ۳۲ محصول موفق به کسب استانداردها و مجوزهای لازم و یا تجاری سازی شدند.

او یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان دانشگاه را تولید محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز جامعه دانست و افزود: دانشگاه با همه توان، از تولید، استاندارد سازی، دریافت مجوز و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان حمایت می کند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز گفت: برگزاری نشست های مکرر و منظم ستاد ارتقای دانش‌بنیان با حضور رییس و مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رایزنی با سازمان‌های حمایت‌گر، ارایه تسهیلات به شرکت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد استانی، ملی و بین‌المللی، از جمله اقدامات انجام شده و زمینه ساز حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

حسین پارسایی افزود: در سال‌های گذشته با هدف تسهیل دریافت مجوز محصولات فناوری، از سوی دانشگاه، مشاوره‌های تخصصی ارایه و دوره‌های آموزشی برای فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

او ۶ مرکز رشد در حوزه‌های زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی، و سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، یک پارک فناوری سلامت و دو مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را از اجزای زیست بوم فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه