English

معاون استانداری فارس:

سبک زندگی عشایری در مدارس و آموزشگاه های گردشگری گنجانده شود

معاون استانداری فارس از تلاش عشایر در عرصه تولید و ایجاد ارزش افزوده قدردانی کرد و گفت: باید راهکاری اتخاذ کرد که مبانی آموزش های عشایری در مدارس و آموزشگاه های گردشگری گنجانده شود.

سبک زندگی عشایری در مدارس و آموزشگاه های گردشگری گنجانده شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

،محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در دیدار با مدیرکل عشایری استان خواستار یافتن محلی مناسب برای احداث دهکده های عشایری شد و بیان داشت: باید راهکاری اتخاذ کرد که مبانی آموزش های عشایری در مدارس و آموزشگاه های گردشگری گنجانده شود.

وی پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه فی‌مابین اداره کل امور عشایر استان فارس، میز عشایر استانداری با هیات مدیره دفاتر خدمات مسافری و جهانگردی استان فارس به منظور برپایی تورهای گردشگری با قابلیت عرضه و فروش را مطرح کرد.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اصیل بومی خاطرنشان کرد: در جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی خواستار مشارکت عشایر در عرصه تولید محتوا هستیم و این موضوع با اطلاع رسانی وسیع و منسجم امکان پذیر است.

وی از عشایر غیرتمند استان دعوت کرد با هر نوع تولید محتوا نظیر فیلم، نقاشی، اثر دست ساخته هنری، موسیقی، آواز محلی، المان و غیره در این جشنواره مشارکت کنند.

فرخ‌زاده خواستار تلاش مضاعف اداره کل و آموزش و پرورش عشایری در زمینه اطلاع رسانی پیرامون جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی شد و بیان داشت: قابلیت های سبک زندگی عشایری برای عموم جامعه بسیار جذاب است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت نقش عشایر در تولیدات ارزش افزوده گفت: بیش از یکهزار هکتار گیاهان دارویی توسط عشایر غیرتمند به زیرکشت درآمده که آمار قابل توجهی است و خواستار افزایش دوبرابری آن هستیم.

فرخ‌زاده به اداره کل عشایری استان پیشنهاد کرد سطح تعاملات خود را با رسانه ها تقویت کرده و از ظرفیت های فضای مجازی به منظور ترویج سبک زندگی عشایری بهره مند شوند.

به گفته این مقام مسئول، در حوزه اقتصاد و فرهنگ گردشگری می توان به ظرفیت های عشایری تکیه کرد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش پایانی سخنانش گفت: در بافت تاریخی شیراز موقعیت مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر گردشگری ایجاد شده و از این ظرفیت می توان برای احداث موزه عشایری بهره برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه