English

سرپرست جهاد کشاورزی شیراز خبر داد؛

برنامه ریزی برای کشت بیش از ۴۱ هزار هکتار محصولات شتوی در شیراز

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از برنامه ریزی برای کشت ۴۱ هزار و ۸۸۰ هکتار انواع محصولات شتوی در سال زراعی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در این شهرستان خبر داد.

برنامه ریزی برای کشت بیش از ۴۱ هزار هکتار محصولات شتوی در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز در حاشیه بازدید از کشت مزارع شتوی این شهرستان تصریح کرد: در سال زراعی جاری کشت ۲۵ هزار و ۵۶۰ هکتار گندم، ۱۵ هزار هکتار جو،  ۵۲۰ هکتار گلرنگ، ۵۰۰ هکتار کاملینا و ۳۰۰ هکتار کلزا را متعهد شده ایم که برای تحقق این سطوح زیر کشت در تلاش هستیم.امیدواریم با تامین به موقع بذور و نهاده های مورد نیاز کشاورزان، بهترین زمان کشت به عنوان یک موئلفه مهم در افزایش تولید را رعایت کنیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری بذور گواهی شده گندم آبی به قیمت ۲۵۵ هزار ریال و بذور گواهی شده ی گندم دیم با نرخ ۲۴۵ هزار ریال به کشاورزان عرضه می شود، اظهار کرد: بوجاری و ضد عفونی بذور خود مصرفی گندم و جو توسط کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین جهت برای برگزاری آموزش های لازم در این خصوص برنامه ریزی شده است.

وی نرخ بذور گواهی شده جو آبی را ۱۴۰ هزار ریال و جو دیم را ۱۳۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اهداف و مزایای رعایت طرح الگوی کشت، این موضوع را در دستور کار کارشناسان قرار داده ایم تا اطلاع رسانی لازم به بهره برداران صورت بگیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه تامین بذور مناسب در کشت دانه روغنی کلزا نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: با توجه به این ضرورت و متناسب با اقلیم شهرستان بذور داخلی نپتون و ناتالی و بذور آلمانی ماراتن و دیفیوژن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تامین شده است.

میرزایی به تشریح اهمیت تامین و توزیع بهینه ی سوخت مورد نیاز کشاورزان در کشت شتوی نیز پرداخت و گفت: با توجه به سهمیه تخصیصی سوخت به بخش کشاورزی شهرستان شیراز، سهمیه سوخت هر مرکز مشخص شده تا مصرف سوخت تا پایان سال زراعی توسط  روئسای مراکز جهاد کشاورزی مدیریت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه