English

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در شیراز:

تنها راه ارتقای سطح توانایی حرفه ای معلمان، درس پژوهی و درس کاوی است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی های حرفه ای معلمان است.

تنها راه ارتقای سطح توانایی حرفه ای معلمان، درس پژوهی و درس کاوی است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در دو آیین توأمان افتتاحیه دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور «طرح تربیت مدرسان میانی» و اختتامیه ششمین دوره رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: فعالیت گروه های آموزشی در مدارس بسیار مهم است، لذا این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افزود: مسعود پزشکیان در این جلسه بر تقویت و توسعه کارهای گروهی در مدارس تاکید کردند و وضعیت فضاهای آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امانی تصریح کرد: پس از انقلاب تحولی در محتواهای آموزشی رخ داد که متناسب با نیاز روز بود و امروزه نیز بر اساس شرایط موجود و نیازهای جامعه ضروری است محتواهای درسی خود را متحول سازیم تا پاسخگوی نیازهای زندگی باشیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی های حرفه ای معلمان است.

امانی تصریح کرد: سه رویداد؛ کارگاه کشوری سرگروه های علوم تجربی، دوره ملی تربیت مدرس میانی در راستای طرح «استیم» و یک دوره کشوری برای تربیت مدرس همراه با ایجاد موقعیت های جدید یادگیری و ...،  در استان فارس در حال برگزاری است.

وی افزود: مقرر شد شرکت کنندگان در این دوره در قالب درس پژوهی و درس کاوی طرح درس مشترکی از دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر استعدادیابی و هدایت تحصیلی ارائه دهند و استان فارس به عنوان دبیرخانه درس علوم تجربی به صورت آزمایشی طرح درس های مذکور را دریافت و برگزیده ها را انتخاب کند.

مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نیز اظهار کرد: بسیاری از محتواهای آموزشی ممکن است در زندگی دانش آموزان کاربردی نداشته باشد لذا نیازمند تغییر در برخی محتواها هستیم.

حمید یزدانی افزود: ورود برخی از موضوعات به کتب درسی امری زمان بر است لذا با توجه به ساختار های موجود، این روند به کندی انجام می شود.

وی ادامه داد: ایران از محدود کشورهایی است که درس ملی دارد و این باعث افتخار است، رویکرد ما در این درس، «شایستگی محور» است. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم با تشریح تخصصی نقش دبیر و دانش آموز در فرآیند آموزشی، گفت: برای روشن شدن بسیاری از موضوعات مبهم باید کاوشگری کرد و راه حل ها را جستجو کرد.

فرشید قاسمی افزود: شما سرگروه های آموزشی باید در قالب گروه های درس کاوی «استیم» را ارائه کنید تا دیگران متوجه پاسخ شما بشوند.

قاسمی گفت: آموزش و پرورش خانواده ای گسترده است که اعضای آن با جهل و ظلمت مبارزه می کنند و برای ایجاد یک باور مثبت در جامعه تلاش می کند.

وی افزود: راه های رسیدن به مطلوب ساختنی است باید برای ساختن آن تلاش کرد.

خاطر نشان می شود؛ در رقابت های آزمایشگاهی به ترتیب؛ مازندران به عنوان تیم اول، آذربایجان غربی دوم و تیم خراسان جنوبی به عنوان تیم رده سوم معرفی و از آنها تقدیر شد.

گفتنی است: دوره آموزشی در قالب ششمین رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور، که از سه روز پیش در شیراز آغاز شده بود امروز خاتمه یافت و دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور با عنوان؛ «طرح تربیت مدرسان میانی» ویژه سرگروه های دروس؛ علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر و استعدادیابی و هدایت تحصیلی از امروز در شیراز آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه