English

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود، در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن مشکلی وجود ندارد

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ما در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن در حوزه اجرا مشکل نداریم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود قادر هستیم با کار بدون وقفه، پروژه ها را به میزان قابل توجه پیشرفت برسانیم و در موعد مقرر به متقاضیان واگذار کنیم.

چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود، در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن مشکلی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، ناصر رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه از ۱۸۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح ملی مسکن در استان بجز شهر صدرا، عملیات اجرایی برای ساخت ۱۰۵ هزار واحد آغاز شده است، اظهار داشت: در بحث پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۶ بانک در کشور برای این امر مشخص شده‌اند که در فارس تاکنون فقط ۲ بانک ملی و مسکن در این زمینه اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان نیز بعد از نامه‌نگاری و پرداخت مالیات بانک‌ها موظف شدند متناسب با آن پرداخت‌ها، تعداد فقرات وام را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون در استان فارس در حوزه نهضت ملی مسکن، بانک صادرات ۳ هزار فقره بانک، بانک رفاه کارگران ۳ هزار فقره، پست بانک ایران ۲۰۰ فقره، موسسه ملل هزار فقره، بانک کارآفرین ۳ هزار فقره، بانک اقتصاد نوین ۳ هزار فقره، بانک پارسیان ٣ هزار فقره، بانک ایران‌ زمین ٣هزار فقره، بانک آینده ۵ هزارفقره، بانک پاسارگاد ۵ هزار فقره، بانک سامان ۱۵۰۰ فقره، بانک شهر ٨ هزار فقره و بانک گردشگری ۱۵۰۰ فقره وام پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در حال حاضر ۸۱ هزار فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان طرح ملی مسکن در استان قرار نگرفته و تنها ۱۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: بطور متوسط هر واحد نهضت ملی مسکن حدود ۵٠ میلیون تومان برای هزینه اولیه صدور پروانه عوارض و ...  نیاز دارد، اما در دستور العمل‌ها عملا پرداخت و پیش‌پرداخت پیمانکار دیده نشده است و قاعدتا مردم هم باید با آغاز عملیات اجرایی، برای هر ۲ الی ۳ماه برنامه‌ریزی مالی داشته باشند، که پروژه دچار خلل نشود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: ما در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن در حوزه اجرا مشکل نداریم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود قادر هستیم با کار بدون وقفه، پروژه ها را به میزان قابل توجه پیشرفت برسانیم و در موعد مقرر به متقاضیان واگذار کنیم.

وی گفت: در حال حاضر طرح ملی مسکن در برخی از شهرستا‌ن‌های فارس از جمله اقلید ، اباده، کوار، ارسنجان در مراحل پایانی قرار دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: طبق شاخص پایش استان‌های کشور در بحث طرح ملی نهضت مسکن، فارس در رتبه دوم کشور قرار دارد و بانک مسکن استان مقام نخست کشور در بین بانک‌های مسکن کشور در پرداخت تسهیلات داشته است.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌ها گرفته‌ایم، ادامه داد: سعی شده است تا اگر واحدی به اتمام می‌رسد زیرساخت‌های آن از جمله مدارس، فضای سبز و ورزشی، مساجد، زیرساخت‌های بهداشتی و سایر فضای خدماتی آن دیده شود.

مدیرکل راه وشهر‌سازی فارس در حوزه عملکرد فارس در تامین زمین نهضت ملی مسکن و طرح‌های حمایتی اظهار داشت: ۴۴۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی و طرح‌های حمایتی از محل توافقات با مالک تامین و از محل تعریف شهرک‌های جدید دولتی با تصویب ۶ شهرک ۵۹۱۲ هکتار، از محل تحول و تغییر اراضی ملی مربوط به سازمان جنگل‌ها و مراتع و مولدسازی در شش ماه نخست امسال ۱۷۷۰ هکتار زمین تامین شده است.

رضایی گفت: ۲۴۶۰ هکتار به بنیاد مسکن از محل اراضی سازمان ملی اختصاص داده شده است، همچنین  در ۶ ماهه نخست امسال مسکن محرومین نیز ٩۵٠ واحد تامین و تخصیص واگذاری قطعات به مشمولین جامعه ایثارگران در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۲، ۴۴۳۲ واحد بوده است که از این میزان ۱۱۰۰ واحد برای قانون جامع ایثارگران اختصاص داده ایم.

وی افزود: بیش از ١٠ هزار و ۶۵۰ واحد زمین در طرح جوانی جمعیت تعریف شده که از این میزان ۶ هزار واحد تامین زمین، ۴ هزار واحد تخصیص و و‌اگذاری و تخصیص و و‌اگذاری در شش ماهه نخست امسال ۲۵۰۰ واحد شده است.

رضایی با اشاره به اینکه پیمانکار سکاف در فارس ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی مطالبه دارد، گفت: ساخت ۱۶ هزار و ۵٠٠ واحد نهضت ملی مسکن در ۸ شهرستان فارس توسط پیمانکار سکاف تعیین شده و این پیمانکار در همه کشور پروژه دارد که برخی از پروژه‌ها شروع و برخی بین صفر  تا ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی از شهر‌ها تا تکمیل پیش رفته است.

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی فارس افزود: در برخی از شهرستان‌ها مردم حتی واریز وجه ندارند و پروژه متوقف می‌شود و نباید هیچ امیدی داشت که تسهیلات کامل داده شود، باید برای پیشبرد این پروژه تلاش کرد که از محلی مشخص کمک شود و تسهیلات جایگزین شود، تورم در حوزه مسائل ساختمانی نیز موضوعی است که با آن مواجه هستیم ؛ زمانی بنا بود ما فقط زمین را تامین کنیم اما درحال حاضر در بخش‌های مختلف باید پیگیر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه