English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

برپایی نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ذدستی استان فارس از برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه در هشتی ورودی ساختمان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

برپایی نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر ۸ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به نمایش درآمده است افزود: این رشته ها شامل انواع دست ساخته های قلم زنی، خاتم، دست بافت های داری، کاشی هفت رنگ، نگارگری گل و مرغ، منبت، خوس بافی و گیوه دوزی است که مورد استقبال بی نظیر بازدید کنندگان قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه به برگزاری کارگاه زنده صنایع دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان فارس در راستای آشنایی علاقمندان و بازدید کنندگان به تولیدات و آثار صنایع دستی استان به برگزاری ورک شاپ آموزشی اقدام کردند که این کارگاهها نیز با استقبال عموم همراه شده است.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و در راستای آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مراجع کنندگان به وزارت میراث فرهنگی با تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی فاخر استان فارس برپا شده و برای اولین بار است که استانی با بهره مندی از پتانسیل ها و هنرمندان بومی انواع محصولات و دست سازهای خود را در معرض دید عموم قرار می دهد.

او با بیان اینکه استان فارس از تنوع وتعدد رشته های صنایع دستی بهره مند است، افزود: با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی که فارس در حوزه صنایع دستی دارد، این شرایط در استان فراهم است که در تمامی نمایشگاه صنایع دستی ملی و بین المللی حضور فعال داشته باشیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، کیفیت محصولات صنایع دستی این استان از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از این محصولات دارای نشان ملی و بین الملی هستند و از سویی در این استان مفاخر درجه یک هنری فعالیت دارند که همگی از افتخارات این استان به شمار می رود.

گفتنی است این نمایشگاه با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فضای هشتی ساختمان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه