English

مدیرکل آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت رو جهانی عصای سفید خبر داد:

استخدام ۳۹ معلم روشندل طی سال گذشته در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای اجرایی شدن قانون استخدامی معلولان در دستگاههای اجرایی در‌ سال گذشته از مجموع سهمیه استخدامی معلمان استان، تعداد ۷۱ معلم با نیازهای ویژه جذب کردیم که از این تعداد ۳۹ نفر از انها معلمان روشندل هستند.

استخدام ۳۹ معلم روشندل طی سال گذشته در فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید ویژه روشندلان در جمع دانش اموزان روشندل مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی ناحیه ۴ شیراز، اظهار کرد: تلاش و امید به زندگی در نابینایان، تلاش و امید در بینایان را تقویت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: باید عزت نفس را در دانش آموزان بانیازهای ویژه تقویت و ارتقا دهیم.

قاسمی تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن قانون استخدامی معلولان در دستگاههای اجرایی درسال گذشته از مجموع  سهمیه استخدامی معلمان استان، تعداد ۷۱ معلم با نیازهای ویژه جذب کردیم که از این تعداد، ۳۹ نفر از انها معلمان روشندل هستند.

آموزش و پرورش فارس

وی ادامه داد: در آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی، تعداد ۱۱۰ دانش آموز تحصیل می کنند و یکی از وظایف آموزش و پرورش فراهم ساختن زمینه ارتقای تحصیلات این دانش آموزان و بهبود یادگیری است لذا تلاش کردیم بهترین دبیران را در این آموزشگاه به کار گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اخیرأ نیز نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه یادگیری دانش آموزان روشندل در نگارخانه اداره کل آموزش و پرورش بر پا شده است تا دبیران از این تجهیزات کمک آموزشی در آموزش دانش اموزان روشندل استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: امروز را به نام روز جهانی عصای سفید نامیده اند و مفهوم عصا آن چیزی است که به یک فرد زندگی می بخشد.

آموزش و پرورش فارس

خلیل عابدی باگلایه از وضعیت نامناسب برخی معابر شهری در استان خواستار مناسب سازی بیشتر این معابر برای معلولان خصوصا روشندلان شد.

وی ادامه داد: اموزش و پرورش فارس در ارائه خدمات به دانش آموزان آسیب دیده همواره پیش رو بوده است.

عابدی تصریح کرد: اغلب دانش آموزان دارای آسیب بینایی در مدارس عادی تحصیل می کنند لذا ما در هر مدرسه معلمی را مشخص کردیم تا به یاری دانش آموزان آسیب دیده در مدارس عادی بپردازند و موانع مسیر تحصیل آنها را رفع کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان بیش از ۸۰۰ دانش آموز نابینا و کم بینا داریم که از این آمار، تعداد ۱۱۰ دانش آموز در مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی، و حدود ۳۰ دانش آموز نیز در کلاس ویژه نابینایان و کم بینایان در مدارس استثنایی استان و حدود ۷۰۰ دانش آموز نابینا و کم بینا در کنار دانش آموزان در مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است: در این مراسم که برنامه های متنوعی توسط دانش آموزان روشندل اجرا شد، از معلمان و دانش اموزان روشندل این اموزشگاه تجلیل شد.

آموزش و پرورش فارس

آموزش و پرورش فارس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه