English

مدیر کل ورزش و جوانان استان خبر داد؛

افتتاح ۲۰ طرح ورزشی فارس، طی هفته تربیت بدنی

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در هفته تربیت بدنی ۲۰ پروژه ورزشی در سطح استان افتتاح خواهد شد که جوانان و نوجوانان بتوانند از ظرفیت‌های خوب این اماکن ورزشی بهره‌مند شوند.

افتتاح ۲۰ طرح ورزشی فارس، طی هفته تربیت بدنی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس در تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی، گفت: رویداد بزرگ فرهنگی با عنوان اجلاسیه پیش کنگره شهدای استان فارس در حوزه ورزش، پنجشنبه ۲۶ مهرماه در سالن همایش اتاق اصناف برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این مطلب که برنامه ها در چهار محور ورزش، جوانان، فرهنگی و عمرانی برگزار می شود، اظهار کرد: ۵۲ هیات ورزشی در حوزه های مختلف مربوط به بخش های همگانی و قهرمانی فعالیت می کنند و بیش از ۱۰۰۰ هیات ورزشی در ۳۷ شهرستان این برنامه ها را دنبال می کند.

خداجو افزود: در این هفته ۲۰ پروژه ورزشی در سطح استان فارس افتتاح خواهد شد که جوانان و نوجوانان بتوانند از ظرفیت‌های خوب این اماکن ورزشی بهره‌مند شوند و به این وسیله نشاط و پویایی را به جوانان و نوجوانان هدیه کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و بتوانیم برای مشارکت جوانان ایجاد انگیزه کنیم.

خداجو اضافه کرد: گلباران قبور شهدا، دیدار و گفت‌وگو و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، تجلیل از پیشکسوتان و بزرگان حوزه ورزش، تجلیل از قهرمانان ملی از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

خداجو اظهار کرد: ورزشکاران برای به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ ایران اسلامی قدرتمندانه پا به عرصه میدان می گذارند باید از سوی رسانه ها معرفی شوند و الگوسازی شکل گیرد و با اطلاع رسانی صحیح در عرصه ورزش یک چشم انداز زیبا برای افزایش نشاط در جامعه شکل گیرد و یک گام بلند برای المپیک ۲۰۲۸ داشته باشیم.

وی گفت: سرانه ورزش ۵۴ صدم است که استاندارد آن یک متر است، ۱۲ سالن ویژه بانوان در ۱۲ شهرستان در حال احداث است که تا هفته دولت سال آینده افتتاح خواهد شد.

خداجو با اشاره به اینکه ورزش فارس بیش از چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های ورزشی و بهسازی ورزشگاه های مورد استفاده نیاز دارد، گفت: حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن به چرخه استفاده بازگردد.

یادواره شهدای ورزشکار فارس برگزار می شود 

سرهنگ شکرالله مسکویی، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان، گفت: ۲۴ کمیته ویژه دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس تشکیل شد که یکی از کمیته ها ورزش و جوانان بود که با مدیریت اداره کل ورزش و دبیری معاونت ورزش سپاه فجر تشکیل می شود.

رئیس سازمان بسیج سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه ۱۵ جلسه تحصصی و کارگروهی و هشت جلسه شورای سیاست گذاری شکل گرفت، گفت: یادواره شهدای ورزشکار را در راستای اجلاسیه شهدای ورزشکار خواهیم داشت.

وی گفت: تجلیل از خانواده معزز شهدا، ورزشکارانی که اهدای مدال به شهدا داشته اند که ۱۲ نفر هستند و هشت ورزشکار در میادین بین المللی روبروی حریف صهیونیستی قرار نگرفته اند که جز اتفاقات ارزشمند محسوب می شود و مورد تجلیل قرار می گیرند و این یادواره از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنج شنبه برپا می شود و سرود و تئاتر جدیدی پیرامون شهدای ورزشکار اجرا خواهد شد.

مسکویی با اشاره به اینکه انتقال ایثار و شهادت در تمامی ادوار ورزشی در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۹۸۰ شهید ورزشکار در فارس جان خود را به اسلام و انقلاب اهدا کردند و ۶۸۰ شهید آن با رشته های ورزشی پالایش شده و ۲۵۰ شهید در سایت شهدای ورزشکار بارگزاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه