English

امام جمعه شیراز:

امت واحد شدن در جهان اسلام موجب نابودی دشمنان خواهد شد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: امت واحد شدن در جهان اسلام موجب خواهد شد دشمنان اسلام نابود شوند زیرا دشمنان نمی‌توانند با امت واحد جهان اسلام مقابله کنند و همانگونه که خداوند فرموده است حزب الله پیروز خواهد شد.

امت واحد شدن در جهان اسلام موجب نابودی دشمنان خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که رهبری به آن تاکید ویژه ای داشتند موضوع امت سازی است که این موضوع مربوط به تمامی کشورهای جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: مهم ترین مشکلی که دشمن با کشورهای جهان اسلام دارند تنها مسئله اسلام است و برنامه ها و پروژه هایی که آنان داشتند این بود که جنگ تمدن ها شکل گرفته و جهان اسلام را نابود کنند.

آیت الله دژکام افزود: دشمنان اسلام و خصوصاً یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند، چون رسم آن‌ها این‌گونه است؛ چیزی را که می‌خواهند انجام دهند به عنوان سیر طبیعی قضیه در نوشته‌های خود قرار می‌دهند، در این طرح و پروژه نظریه‌پردازی کرده و گفتند جنگ تمدن‌ها رخ خواهد داد و تمدن اسلامی نابود خواهد شد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در گذشته تاریخ ۲۵۰ سال اخیر که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها برای اینکه امت اسلامی را بخواهند نابود کنند نقشه‌های خود را شروع کرده و انجام دادند؛ شما ببینید همین یکی دو روز پیش اروپایی‌ها دوباره با برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس هماهنگ کرده و بحث مالکیت سه جزیره را پیش آوردند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: بحث ۳ جزیره را مثل استخوان لای زخم گذاشتند در حالی که همه می‌دانند تا عمق چند صد کیلومتر ایران بوده و نقشه آن هم موجود است، اول کشور را تکه تکه کردند و با فشار انگلیس و آمریکا دولت شاه بحرین را واگذار کرد و در دوره شاه پهلوی این کار انجام شد، اول آنگونه زورشان رسید و کشور را تقسیم کردند و بعد کاری کردند تا تحریک کنند و دعوا راه بندازند تا ما خودمان را بزنیم و آنها از دعوا ما بهره ببرند، این نقشه در بین الملل بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: یکی از مهم ترین تعاریف برای امت شدن آن است باید ولایت پذیری در جامعه رشد و توسعه داشته باشد و گرداگرد امام باید جمع شد.

وی گفت: امت واحد شدن در جهان اسلام موجب خواهد شد دشمنان اسلام نابود شوند زیرا دشمنان نمی‌توانند با امت واحد جهان اسلام مقابله کنند و همانگونه که خداوند فرموده است حزب الله پیروز خواهد شد.

به گفته وی ولایت پذیری از امام علاوه بر اینکه در دنیا برای جهان اسلام سودآور است جنبه معنوی و اخروی نیز داشته است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: پیامبر (ص) و امام زمان (عج) ناظر اعمال امت اسلامی هستند و کسانی که مدعی خدمت به این امت بودن و در مقابل ظلم به جهان اسلام ساکت بوده اند را تکفیر خواهند کرد. یکی از معیارهای مهمی که در جمهوری اسلامی ایران مدنظر است استفاده از سلاح در مسیر الهی است.

وی با اشاره به روز صادرات بیان کرد: این روزها معمولاً افرادی آمار ارائه می‌دهند که سال‌هاست ۱۵ درصد رشد صادرات داریم؛ اگر آمار این است، پس چرا وضعیت اینگونه است. این آمارها باید دقیق‌تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.

آیت الله دژکام اظهار داشت: صادرات یعنی تولید کرده‌ایم و مصرف داخلی خود را انجام داده‌ایم و اضافه را صادر کردیم پس تولید محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟ امسال سال جهش تولید است و همان طوری که بار‌ها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید در تمام ابعاد رشد کنیم وگرنه کشور و ملت به مشکل برمی‌خورد، گفت: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند؛ نمی‌خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم و به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم. تولید زیاد شود صادرات هم زیاد می‌شود.

وی بابیان اینکه تحریم شکسته نمی‌شود چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است اما می‌توان آن را خنثی کرد، به سخنرانی اخیر رئیس جمهور در خصوص خنثی‌سازی تحریم به وسیله تقویت ارتباط با همسایگان اشاره کرد و گفت: ایران قریب ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند، شرایط درست می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه صادرات امروز ما وابسته به نفت است اما اگر تولیدات دیگر ما بازار جهانی را بگیرد، این قصه عوض خواهد شد، بر ضرورت حمایت ملت از دولت در این زمینه تأکید کرد و گفت: این کار به تنهایی دست دولت نیست و ملت هم باید تلاش کرده و از دولت حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری اینکه هفته آینده سالروز تاسیس سازمان ملل است، گفت: سازمان ملل شعارهای انسان‌دوستانه و حقوق بشری دارد اما تشکیلش بعد از جنگ جهانی دوم به وسیله قدرت‌هایی انجام شده بود که ادعا داشتند فاتح جنگ هستند و ما مسلمانان آنجا نبودیم و آن‌ها از همان جا گفتند مسلمانان نابود شده‌اند اما خواب این قضیه را ببینند و ما آینده جهان را متعلق به خودمان می‌دانیم چرا که امام زمان(عج) می‌آید. مسلمانان قوی و امیدوار به آینده هستند در حالی که همه دنیای کفار، ناامیدی فراگرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل نقش و کارآیی خود را از دست داده است، افزود: رئیس سازمان ملل می‌خواست به سرزمین‌های اشغالی برود ولی گفتند که اجازه ورود به او نمی‌دهند. یک سال است که رژیم صهیونیستی جنایات متعددی در کشتار مسلمانان در غزه و لبنان انجام می‌دهد اما رئیس سازمان ملل را راه نمی‌دهند و به مصوبه سازمان ملل بی توجه هستند و این یعنی سازمان ملل نمی‌تواند نقشی ایفا کند و شما باید حق خود را با قدرت بگیرید.

امام جمعه شیراز گفت: نمی‌گوییم این حق را با جنگ بگیریم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمود ما طالب جنگ نیستیم اما اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید، در مقابل زور می‌ایستیم. ما جنگ طلب نیستیم ولی فشار، ظلم و زورگویی دشمن را به هیج وجه نمی‌پذیریم.

امام جمعه شیراز به برگزاری دومین اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان ماه اشاره کرد و گفت: یادواره شهدا های متعدد و خوبی در استان در راستای دومین کنگره سرداران و ١۵ هزار شهید فارس انجام شده است.

وی افزود: ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در شیراز یکی از مهم ترین لازمه ها برای آگاهی جوانان فارس و کشور است از این رو امید است آحاد مختلف مردم از این نمایشگاه بازدید ویژه ای داشته باشند.

آیت الله دژکام در خصوص یادواره شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: در روزهای دوم و سوم آبان ماه قرار است در دو شب سالگرد شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حرم مطهر برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه