English

اعلام ویژه برنامه های سومین حرم اهل‌بیت (ع) به مناسبت سالگرد شهدای حرم مطهر

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ ع، ویژه برنامه های این بارگاه منور را به مناسبت دومین سالگرد شهدای حمله تروریستی۴ آبانماه، بزرگداشت شهدای حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر و بزرگداشت شهدای مقاومت و دفاع مقدس تشریح کرد.

اعلام ویژه برنامه های سومین حرم اهل‌بیت (ع) به مناسبت سالگرد شهدای حرم مطهر
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سیدمصطفی شجاعی، ضمن عرض تسلیت شهادت مجاهد قهرمان، یحیی سنوار گفت: این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود که تا آخرین قطره خون، شجاعانه به مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونی ادامه داد و تصویر او در واپسین لحضات زندگی، تابلویی باشکوه از مقاومت را ترسیم کرد. به برکت خون پاک این شهید قهرمان و دیگر شهدای والامقام طریق القدس، درخت مقاومت تنومندتر و شعله‌های ظلم‌ستیزی و مبارزه علیه این رژیم سفاک فروزان‌تر از قبل خواهد شد و آرمان رهایی قدس، توسط همرزمان این شهید عزیز در جبهه سرافراز مقاومت با قوت بیشتر پیگیری و محقق خواهد شد. همانا پیروزی مستضعفان، وعده الهی است. «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین نعمت بخشیم، و آنها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم.»

سرپرست معاونت فرهنگی حرم مطهر در ادامه به شهدای والامقام حرم مطهر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما‌السلام، این حادثه تلخ و در عین حال پُرشکوه را موجب داغدار شدن دلها، اما پُرمعنا و ماندنی در تاریخ ایران خواندند و بر این نکته تاکید کردند که «بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیّه را مثل قضیّه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند». لذا انتظار است دستگاه‌های فرهنگی ذیربط، و از جمله رسانه ها در این امر، بیش از پیش اهتمام ورزند.

شجاعی در ادامه به تشریح برنامه های بزرگداشت شهداء پرداخت و گفت: در این برنامه ها که در راستای برگزاری کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار می‌گردد، چهارشنبه دوم آبان‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی به ایراد سخن می‌پردازد و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، برادران حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج میثم مطیعی، حاج سید رضا نریمانی، حاج محمد حسین پویانفر، حاج مهدی رسولی و حاج علی اکبر افخمی مرثیه‌سرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه سوم آبان‌ماه، ساعت ۱۶ در صحن احمدی(ع)، آیین گلباران قبور مطهر شهدای آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، با حضور خدام حرم مطهر و خانواده های معزز این شهدای والامقام برگزار می‌گردد و در ادامه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت السلام و المسلمین دکترابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، به ایراد سخن خواهد پرداخت و در مراسمی با اجرای نجم الدین شریعتی، حاج سید مجید بنی فاطمه، مرثیه‌سرایی و حاج احمد بابایی، شعرخوانی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه