English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اعلام کرد؛

برداشت ۳۴۶ تن میوه "به" در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز عملیات برداشت ۳۴۶ تن میوه "به" از سطح باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: تولید این میوه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

برداشت ۳۴۶ تن میوه "به" در بیضا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در این رابطه اظهار کرد: برداشت این محصول از سطح ۳۰ هکتار از باغ های بیضا از اواخر مهرماه شروع شد و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ علاوه بر باغ های تجاری "به"، این میوه پاییزی به صورت تک درخت یا حاشیه کاری مزارع و باغ های شهرستان بیضا کاشت شده است.

مویدی با اشاره به اینکه "به" میوه ای خوش طعم و عطر از خانواده سیب است افزود: عمده ارقام درختان "به" کشت شده شامل: شیشه ای و محلی است.

این مقام مسئول بیان کرد: این میوه اگرچه به صورت خام هم خوردنی است اما اغلب، بشکل برگه خشک شده "به"، چای "به" و به صورت مربا و کمپوت مصرف می شود.

او توضیح داد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، استفاده از روش های نوین آبیاری و تجربه بالای باغداران محصول تولیدی از کیفیت، مرغوبیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضا عنوان کرد: میوه‌های خانواده سیب، مانند "به"، به دلیل داشتن اسیدهای کلروژنیک و دیگر ترکیبات فعال، برای سلامت قلبی-عروقی مفیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه