شماره ۱۷۵ ماهنامه «فیلم نگار» منتشر شد
شماره جدید «فیلم نگار» نشریه تخصصی فیلمنامهنویسی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری موج، ماهنامه تخصصی «فیلمنگار» که زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر میشود شماره ۱۷۵ خود را در ۴ بخش «سینمای ایران»، «پرونده یک موضوع» (ساختار سهپردهای)، «سینمای جهان» و «فیلمنامه کامل» به چاپ رسانده است. در بخشهای مختلف جدیدترین شماره «فیلمنگار» این مطالب را مطالعه خواهید کرد.
بخش اول «سینمای ایران»
تجربیات نامربوط سوم شخص مفرد، بانک فیلمنامه، تحلیل کارکرد «تکگویی» در فیلمنامه «رگ خواب»، نگاهی به دو پرده فیلمنامه «رگ خواب»، نگاهی به نحوه پروبلماتیک شدن امر اجتماعی در فیلمنامه «رگ خواب»، شخصیت پردازی در «رگ خواب»، روایت در فیلمنامه «نهنگ عنبر: سلکشن رویا»، گفت و گو با معصومه بیات فیلمنامهنویس «رگ خواب» و معرفی و نقد کتاب «دیالتیک چشمها».
بخش دوم «پرونده یک موضوع» (ساختار سه پرده ای)
نظریهپردازان ساختار سهپردهای در سه پرده، تحلیل موردی «پالپ فیکشن» از منظر ساختار سهپردهای و غیر خطی، پیشنهادی برای ساختار سهپردهای، بهترین ساختار سهپردهای، چینش و نام گذاری پردههای سهگانه، ساختار سهپردهای در گفتوگو با سیدسعید رحمانی فیلمنامه نویس و مدرس، سکانسهای هشتگانه در ساختار سه پردهای، ساختاری سهپردهای به زبان ساده، اهمیت نخستین پرده در الگوی سهپردهای، نقش پرده دوم در ساختار سهپردهای، اشکالات ساختاری سهپردهای و پنجپرده علیه سهپرده.
بخش سوم «سینمای جهان»
سیناپس (بیگانه، پیمان، با استعداد، مرگ با عزت، نگهبانان کهکشان قسمت، پاوررنجرها، رگیابی تی ۲، سیرکل، دنیای میان ما)، کارگاه فیلمنامه (پرده دوم: عبور از میان دوزخ)، کشمکش (دیو و دلبر: آیا ایده شما پول ساز است؟، گفت و گو با لیندا وولورتن فیلمنامهنویس دیو و دلبر، گفت و گو با کریس مورگان، فیلمنامه نویس :سرنوشت خشن»، نقل شفاهی فیلمنامه؛ آیا میتوانم فیلمنامهام را بفروشم؟ آنها چه میخواهند؟
بخش چهارم «فیلمنامه کامل»
«حصارها» به نویسندگی آگوست ویلسون و کارگردانی دنزل واشینگتن به همراه یادداشت مترجم، سکانس برگزیده «حصارها» و هژمونی ویرانگر شخصیت اصلی، ویژگیهای تئاتر ایمایی در فیلمنامه «حصارها»، نقش و کارکرد گفتوگوهای زیاد در فیلمنامه «حصارها»، گذر عمر ۳۰ ساله، از نمایشنامه تا فیلمنامه، گفتوگو با تاد بلک تهیهکننده و گفتگوی جمعی درباره فیلمنامه.
ارسال نظر