English

هنرمند افغانستانی حاضر در نمایشگاه «هم‌خانه»:

«هم‌خانه» حس و حال ملیت افغانستان را منتقل می‌کند

بتول اکبری که با چهار اثر نگارگری در نمایشگاه «هم‌خانه» خانه هنرمندان ایران حضور دارد، بیان کرد: به طور کلی حس و حال آثار نمایشگاه «هم‌خانه»، ملیت‌شان را منتقل کرده و نشان می‌دهد.

«هم‌خانه» حس و حال ملیت افغانستان را منتقل می‌کند

بتول اکبری هنرمند افغانستانی حاضر در نماشگاه همخانه که این روزها در خانه هنرمندان ایران برپا است، در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج با اشاره به ویژگی آثار خود که در این نمایشگاه شرکت دارد، توضیح داد: من با چهار اثر نگارگری در نمایشگاه «هم‌خانه» شرکت کرده‌ام. این آثار درباره مکتب‌های قدیمی است. 

وی افزود: من ابتدا کارم را با طراحی و نقاشی رئال شروع کردم و بعد استادانم با توجه به کارهایم پیشنهاد و تاکید کردند که نگارگری را جدی‌تر بگیرم. اگرچه اهل کابل هستم اما از هرات افغانستان به عنوان مهد نگارگری وام گرفتم. استادان خوبی هم نظیر امیرحسین آقامیری در این رشته داشتم. البته اولین و اصلی‌ترین استادم در هنر، پدرم محمدموسی اکبری از عکاسان باسابقه است که من را تشویق به هنر کرد. خوشبختانه توانستم کارم را در نگارگری جدی‌تر دنبال کنم. هرچند آثار نقاشی هم داشته ام و همچنان در این رشته نیز فعالیت می‌کنم. 

 

اکبری با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد عنوان کرد: خوشحالم که نمایشگاه «هم‌خانه» بعد از مدت‌ها به تعویق افتادن به دلیل شرایط کرونا، بالاخره برگزار و آثار هنرمندان افغانستانی نمایش داده شد. خانه هنرمندان ایران فضای خوبی برای برگزاری چنین رویدادهایی دارد و استقبال از آن زیاد است. امیدوارم باز هم فرصتی برای حمایت از هنرمندان افغانستان در این محل فرهنگی پیش بیاید. 

وی درباره مضامین آثار خود بیان کرد: در رشته‌های نگارگری و مینیاتور نمی‌توان چندان به سراغ موضوعات اجتماعی رفت و شرایط و موقعیت‌های اجتماعی افغانستان شاید در رشته‌های عکس و نقاشی بیشتر بتواند به تصویر کشیده شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که با حضور در نمایشگاه «هم‌خانه» حس و حال آثار ملیت‌شان را منتقل کرده و نشان می‌دهد. 

 

نمایشگاه «هم‌خانه» به کوشش هنرمندان افغانستانی مقیم ایران و حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و همکاری خانه‌ هنرمندان ایران از ۱۶ تا ۲۶ مهر در دو گالری استاد ممیز و زمستان خانه در جریان برگزاری است و همه روزه(به جز شنبه‌ها) از ساعت 15 تا 20 از علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی میزبانی می‌کند.

محمدحسین احمدی، محمد ارزگانی، زهرا اسماعیلی، فاطمه اکبری، محمدموسی اکبری، ثریا جعفری، بتول رحیمی، زارا رسولی، حمیده سهرابی، شکیلا عالمی، علیخان عبداللهی، بهرامشاه محمودی، حکیمه قنبری، محمدمهدی میرزایی و فاطمه میرزایی دیگر هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه