English

وزیر ارشاد:

دشمن قصد دارد با سیاه نمایی ایران را جامعه‌ای ناامید نمایش دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن قصد دارد با دروغ و سیاه نمایی، ایران اسلامی را جامعه‌ای نا امید و بحران زده نمایش دهد.

دشمن قصد دارد با سیاه نمایی ایران را جامعه‌ای ناامید نمایش دهد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در سالن همایش تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد اظهار داشت: دشمن در پی حاکم کردن فضایی است که از جامعه و نظام نا امید شویم و القای ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه‌های معاند و مزدوران داخلی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه رسانه‌های کشور را به دلسوز عمل کردن برای منافع ملی دعوت کرد و افزود: همه رسانه‌ها باید در اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی تمام قاعده‌های مرسوم در نظام بین المللی محتوی زر و زور را کنار زد و نظام توحیدی به راه انداخت؛ لذا در مقابل تحرکات دشمن باید در داخل جبهه رسانه‌ای هم راستا و هم افزا حرکت کرد.

اسماعیلی افزود: دشمن قصد دارد از کشور سیاه نمایی و نا امیدی را القا کند و دروغ‌ها را به رخ می‌کشد تا ایران اسلامی را جامعه‌ای ناامید و بحران زده نمایش دهد.

وی بیان کرد: انتشار یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که توسط مجموعه جهاد دانشگاهی در مضمون نگرش‌های مردم نسبت به زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی انجام داد مشخص کرد که شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است و بعد از انتشار این آمار بود که عده‌ای در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کردند که دولت دروغ می‌گوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه‌های معاند اصرار دارند بگویند زندگی مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده‌اند در حالی که طبق آمار، ۹۰ درصد مردم دارای تعلقات دینی هستند و ۷۶ درصد از آنان در آئین‌های مذهبی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند اظهار داشت: سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری‌ها حمایت شود.

اسماعیلی گفت: امروز هر چه جلوتر می‌رویم فاصله زمان تولید و انتشار خبر کم می‌شود و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می‌افتد اما این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه‌های مکتوب نیست.

وی تاکید کرد: باید به همزیستی تعریف شده‌ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک دست یابیم و بنای ما در دولت حمایت از هر ۲ بخش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در موضوع حمایت از رسانه‌های مکتوب با فشار جدی برای تأمین ارز مواجه بودیم که با دستور رئیس جمهور کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد خواهد شد و می‌توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه‌های مکتوب را تأمین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه