English

وزیر فرهنگ از افزایش تولید کاغذ و برنامه ریزی برای زیارت عمره خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تمهیدات لازم برای آغاز زیارت عمره از پایان آذر ماه با حضور 350 تا 400 هزار نفر در حال انجام است و کشور به خودی نهایی رسیده است. - کفایت در تولید کاغذ

وزیر فرهنگ از افزایش تولید کاغذ و برنامه ریزی برای زیارت عمره خبر داد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که توافقات نهایی برای اجاره اقامتگاه و هتل برای حج عمره در حال انجام است و سازمان حج و اوقاف تمام تلاش خود را می کند تا به زودی اطلاعیه های لازم را انجام دهد.

وی افزود: برنامه این بود که این کار از اواخر آذر ماه یا حتی زودتر شروع شود اما بخشی از کار در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی دیگر در اختیار دولت میزبان است که باید انجام شود. ترتیبات لازم

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از گذشت حدود هشت سال قرار است حج عمره از سر گرفته شود، طبیعتاً نیاز به تمهیدات دارد و برای اعزام 350 تا 400 هزار نفر در نظر گرفته اند که امید است تا قبل از شروع حج به اتمام برسد. 

وی همچنین گفت: روند کار تاکنون به خوبی پیش رفته است و به دنبال افزایش شرکت های حمل و نقل هوایی هستند تا کسانی که قصد زیارت خانه خدا را دارند با خیالی آسوده از این سفر لذت ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از فیش های حج و عمره متوفی خبر داد و گفت: این قبوض در اختیار وراث است و معاونین آنها طبق جدول زمانی که اعلام می شود به عمره اعزام می شوند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که در ابتدای دولت سیزدهم تنها پنج هزار تن تولید کاغذ داشتند، از خودکفایی نهایی در تولید کاغذ خبر داده بودند و اکنون این رقم به نزدیک به 80 هزار تن رسیده است.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: ایران علاوه بر تامین نیاز داخلی که اتفاق افتاده و اکنون 155 میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی چاپ می شود، بتواند بخشی از تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کند. وی همچنین افزود: چند مجموعه دیگر نیز در زمینه تولید کاغذ ارتقا می یابند و در آینده نزدیک مجموعه بزرگی در شیراز راه اندازی می شود که اتفاق بسیار مهمی در صنعت تولید کاغذ است. قرار است در اسرع وقت جشن خودکفایی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه