English

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

جهان شمول شدن نام امام حسین(ع) زمینه ظهور است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جهان شمول شدن نام امام حسین(ع) زمینه ظهور است، امروز نقطه ای از جهان نیست که نام اباعبدالله را نشنیده باشد‌.

جهان شمول شدن نام امام حسین(ع) زمینه ظهور است
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران با حضور مسئولین و برترین های این مسابقات برگزار شد.

سید حسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این آئین اظهار داشت: در این دوره از مسابقات قرآنی تلاش شد این رویداد کانون توسعه قرآن در تهران شده و بتوانیم این موضوع را در تهران به جایگاه واقعی خود برسانیم. 

وی افزود: این دوره از مسابقات از کیفی رو به رشد است اما کمی خیلی بهتر می توانست باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، بیان کرد: از ورودی همه افراد از مرکز شهرستانی ها  به مسابقات استانی استقبال کردیم و همین که وارد این مرحله شدن مورد تقدیر قرار گرفتند.

میرکریمی با عنوان اینکه این تقدیر به دلیل اینکه حضور نیز در این مسابقات نورانی اهمیت دارد، گفت: همچنین اگر امسال در بین برگزیدگان نبودند در سال های آینده بتوانند به آن مراحل برسند.

وی با بیان اینکه اکثرا شرکت کنندگان زیر ۳۰ سال بودند، خاطرنشان کرد: خوشحالیم این مرحله به نتیجه قابل قبولی برسد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران، اظهار داشت: در ایام حرکت اربعین هستیم، آرزو می‌کنیم که همه ما توفیق ارائه خدمت به زائرین پیدا کنیم و حضرت نیز در آن دیار دست ما را بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران، عراق و محبین سایر کشور ها در این ایام داشته و نداشته خود را هزینه می کنند، افزود: امیدواریم در همه جوامع تمدن حسینی حاکم شود چرا که پایه آن خدمت به یکدیگر برای رضای خدا، لبیک به ولایت، و نثار جان و مال خود برای اباعبدالله است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: جهان معاصر خوب فهم دارد و این مسیر را بدرستی طی کرده است، امروز پیام کربلا و عاشورا جهانگیر شده و در هیچ کجای دنیا نیست که نام ابا عبدالله را نشنیده باشد.

خاموشی عنوان کرد: ما هر ساله در این ایام اشک می ریزیم که این ظلم روا داشته را به جهان بیان کرد و اعلام کنیم که مدافع همه مظلومین جهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه گیری حضرت امام حسین(ع) اتفاق مهمی است، خاطر نشان کرد: جهان شمول شدن نام ابا عبدالله مقدمه ای بر ظهور حضرت مهدی(عج) است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان اینکه قاری قرآن باید دو طهارت داشته باشد، بیان کرد: طهارت نخست وضو است که هر فردی برای خواندن قرآن باید داشته باشد، دیگری طهارت باطنی بوده که فرد باید اهل تقوا، پرهیز، خداترسی و رعایت مرزهای دینی باشد.

خاموشی تصریح کرد: به همین دلیل است هر کسی قاری قرآن نمی شود بلکه باید ابتدا پاک شود.

وی گفت: خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود در عالم بالا روشن می شود.

رئیس سازمان اوقاف افزود: در هدفگذاری ما برنامه ریزی شده سن قاریان را کمتر کنیم که افراد از سنین پایین حرفه ای بودن را درک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه